تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۵۶۸۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار آذربایجان شرقی:

حساب‌های بانکی مس سونگون به استان منتقل شده است

می متالز - استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از حمایت‌های وزیر صمت از انتقال ۹۰ کانتینر تجهیزات کارخانه ذوب مس به استان، گفت: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های به عمل آمده و حمایت شخص وزیر صنعت، حساب‌های بانکی مس سونگون نیز به استان منتقل شده است که این کار بزرگ در رونق اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
حساب‌های بانکی مس سونگون به استان منتقل شده است

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به تأکید دکتر رحمانی بر پیشبرد سه پروژه مهم استان شامل نفلین‌سینیت سراب، کارخانه ذوب مس و قطب سوم خودرو، اظهار کرد: راه اندازی و تقویت صنایع پایه از اصلی‌ترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که نیازمند توجه ویژه بخش خصوصی و مدیران دولتی است.

وی با اشاره به انتخاب وزیر صمت به عنوان وزیر معین آذربایجان شرقی در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: با توجه به شناخت کامل وی از ظرفیت‌ها و مشکلات استان، زمینه برای حل مسائل و مشکلات و حرکت به سمت توسعه در حوزه صنعت و تولید فراهم است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به تبیین مقایسه‌ای نیمه شرقی و غربی تبریز از بعد ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات و همچنین ضرورت توزیع عادلانه ظرفیت‌های استانی پرداخت و ابراز کرد: بر سر عهد و پیمان خود با مردم ایستاده‌ایم و تمامی تلاش خود را برای ارتقای جایگاه استان به کار خواهیم بست.

پورمحمدی با قدردانی از حمایت‌های وزیر صمت از انتقال ۹۰ کانتینر تجهیزات کارخانه ذوب مس به استان، گفت: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های به عمل آمده و حمایت شخص وزیر صنعت، حساب‌های بانکی مس سونگون نیز به استان منتقل شده است که این کار بزرگ در رونق اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: مس سونگون یعنی نفت آذربایجان؛ متاسفانه خام‌ فروشی معدن در سال‌های گذشته، سودآوری لازم را برای این مجموعه به همراه نداشته است که ما برای بهبود وضعیت آن تلاش می‌کنیم.

پورمحمدی همچنین به آخرین وضعیت راه‌اندازی کارخانه نفلین سینیت سراب اشاره کرد و افزود: قرارداد سه جانبه این طرح صنعتی مهم در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت منعقد شد و در آینده نزدیک اخبار خوشی از این پروژه خواهیم شنید.

استاندار آذربایجان شرقی، ارتقای وضعیت خودروسازی در استان را از دیگر اولویت های مدیریت ارشد استان دانست و ادامه داد: خوشبختانه تیم‌های متخصص و کاربلد استان با برنامه‌های مدون در حال فعالیت هستند ولی به وضعیت فعلی خود در تمامی شاخص‌ها راضی نیستیم و همچنان باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

پورمحمدی تأکید کرد: بیان واقعیات به معنای نادیده گرفتن زحمات مسوولان و انکار ظرفیت‌های ارزنده استان نیست و با توجه به وجود امکانات خوب می‌توانیم موانع محدود را نیز از مسیر توسعه استان برداریم.

عناوین برگزیده