تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۵۶۹۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

ایجاد اشتغال برای بیکاران خراسان جنوبی با فرآوری معادن سنگ

می متالز - استاندار خراسان جنوبی بر لزوم فرآوری معادن سنگ در استان توسط آستان قدس رضوی تاکید کرد و گفت: از این طریق زمینه اشتغال بخش زیادی از جمعیت بیکار استان نیز فراهم خواهد شد.
ایجاد اشتغال برای بیکاران خراسان جنوبی با فرآوری معادن سنگ

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته 23 شهریور، در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آستان قدس رضویی در استان، افزود: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث مجتمع آموزشی ۳۶ کلاسه در شمال شهر بیرجند است که سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد اما به دلیل برخی مشکلات هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

وی این پروژه را از ضرورت‌های زیرساختی در مرکز استان دانست و اظهار کرد: مراحل اجرایی، واگذاری و مناقصه این پروژه به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکلات و عقب افتادگی‌هایی که خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت دارد، سیاست ما بر این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های حداکثری دولت، از سایر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها اعم از دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مختلف در زمینه کمک به توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

معتمدیان، استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی را یکی از ظرفیت‌های خوب استان برشمرد و افزود: در سال‌های گذشته سرمایه گذاری های خوبی در بخش‌های عمرانی و اقتصادی توسط این نهاد در استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار انجام گرفته است.

وی گفت: برخی پروژه‌ها کلنگ‌زنی یا انعقاد تفاهم نامه شده، اما به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی نیمه تمام مانده یا به سرانجام نرسیده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام آستان قدس رضوی در استان، هفته گذشته به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی استانداری با تولیت آستان قدس رضوی دیدار داشتیم که گزارشی از وضعیت استان ارائه شد.

معتمدیان با بیان اینکه آستان قدس رضوی تاکنون اقدامات ارزشمندی در استان انجام داده است، یادآور شد: در دیدار هفته گذشته بر لزوم حضور بیشتر آستان قدس به منظور محرومیت زدایی و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه اقتصادی تاکید شد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و به نمایندگی از مردم، استانداری خراسان جنوبی از تولیت آستان قدس رضوی برای سفر به استان دعوت به عمل آورد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: قبل از سفر تولیت آستان قدس رضوی، هیاتی به سرپرستی قائم مقام آستان و معاونت‌های مربوط به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد تا زمینه‌های ارتقای همکاری های بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

معتمدیان اظهار کرد: آستان قدس رضوی در بخش اقتصادی فعالیت‌های خوبی در استان داشته اما برخی اقدامات از جمله فعالیت در حوزه معادن تعطیل شده است که درخواست داریم در کنار معادن، سرمایه گذاری نیز انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم فرآوری معادن سنگ در استان توسط آستان قدس رضوی تاکید کرد و گفت: از این طریق زمینه اشتغال بخش زیادی از جمعیت بیکار استان نیز فراهم خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: همچنین بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه گذاری در اختیار آستان قدس قرار خواهد گرفت که یکی از بخش‌های سرمایه گذاری بخش مسکن است.

وی تصریح کرد: با توجه به طرح اقدام ملی در تولید مسکن، یکی از مهمترین پروژه‌های خراسان جنوبی مربوط به شهر بیرجند است که اراضی برای آماده‌سازی در اختیار سازمان عمران آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم در زمینه ساخت مسکن به تفاهم برسیم که ساخت واحدهای مسکونی برای افرادی که شرایط دریافت آن را دارند و مسکن اولی ها فراهم شود و مسکن ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

عناوین برگزیده