تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۵۶۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ذوب مس، نفلین سینیت و خودرو مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی آذربایجان‌شرقی/ تبدیل تبریز به قطب سوم خودرو

می متالز - استاندار آذربایجان‌ شرقی ذوب مس، نفلین سینیت و خودرو را مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی استان خواند و گفت: همانطور که قول دادیم این پروژه‎ها را به سامان می‎رسانیم.
ذوب مس، نفلین سینیت و خودرو مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی آذربایجان‌شرقی/ تبدیل تبریز به قطب سوم خودرو

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت تشکیل یافت، اظهار کرد: علاقه و تعصب دکتر رحمانی نسبت به استان کاملا مشخص بوده و از اینکه ایشان وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان‎های آذربایجان‌شرقی و البرز انتخاب شده‎اند، بسیار خرسندیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم صنایع پایه و مادر را تقویت کنیم، نه اینکه بخواهیم مشابه این صنایع موجود را مجددا احداث کنیم.

پورمحمدی در ادامه صحبت‏‌های خود یادآور شد: نیمه شرقی و غربی استان دو چهره کاملا متفاوت دارد؛ نیمه غربی نسبتا برخوردار، صنعتی و پیشرفته بوده اما نیمه شرقی محروم، کم آب، دارای کشاورزی دیم و کم برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: در نیمه شرقی معادن و امکانات بالقوه خوبی وجود دارد که باید تلاش کنیم این معادن به بهره‌برداری برسند و مسیر توسعه این نیمه نیز باز شود.

استاندار آذربایجان‌ شرقی ذوب مس، نفلین سینیت و خودرو را مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی استان خواند و گفت: همانطور که قول دادیم این پروژه‎ها را به سامان می‎رسانیم.

وی ادامه داد: سر عهد خود ایستاده‌ایم که اگر چنین نبود 90 کانتینر از 140 کانتیتر کارخانه ذوب که جای دیگر رفته بود، بر نمی‌گشت؛ البته برای تحقق این عهد روی مساعدت‎های وزیر صمت حساب ویژه‎ای باز کرده‌ایم و اگر بخش عمده‌ای از حساب‌های مس به استان برگشته مدیون همین مساعدت‎ها هستیم. 

پورمحمدی تاکید کرد: ذوب مس یعنی نفت آذربایجان و شاید قویرتر؛ ولی در حال حاضر به خاطر خام‌فروشی متضرر هستیم و باید تلاش کنیم فرآورده‎های مس فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده و ثروت برای استان شود.

استاندار آذربایجان ‎شرقی اذعان داشت: ارتقاء توان خودرو سازی اولویت ماست؛ قرارداد سه جانبه قطب سوم خودرو نیز با حضور وزیر و رئیس مجلس امضا شده و در آینده نزدیک هدف تبدیل تبریز به قطب سوم خودرو نیز محقق خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های اولویت‌ دار استان در بخش صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت و افزود: در حوزه‌های مختلف برنامه‌های مختلفی داریم و کارهای خوبی انجام می‌گیرد که نیازمند مساعدت‌های وزارت صمت است.

عناوین برگزیده