تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۵۶۹۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمپاسکو از ایده‌های پژوهشی حمایت می‌کند

می متالز - شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با محور قراردادن فعالیت‌های پژوهشی از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی از طریق همکاری با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌نماید.
ایمپاسکو از ایده‌های پژوهشی حمایت می‌کند

به گزارش می متالز، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) یکی از شرکت‌های اصلی زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است. این شرکت صد در صد دولتی و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وجیه الله جعفری؛ مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) است. شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سال ۹۳ گذشته از لیست واگذاری‌های بخش خصوصی خارج شد. این شرکت با در اختیار داشتن بدنه مدیریتی و کارشناسی گسترده، سیاستگذاری و هدایت معادن فلزی و غیرفلزی کشور را در اختیار دارد.

 

 زیر مجموعه‌های ایمپاسکو

از مجتمع‌های زیرمجموعه ایمپاسکو می‌توان به مجتمع سنگ آهک پیربکران، مجتمع انتیموان سفیدابه، مجتمع پتاس خور و بیابانک، مجتمع سرب روی انگوران، مجتمع طلای موته، مجتمع فروکروم جغتای، مجتمع فسفات اسفوردی، مجتمع کک‌سازی و پالایش زرند، مجتمع معدنی سرب نخلک، مجتمع نلفین سینیت کلییر اشاره کرد.

 

زمینه فعالیت ایمپاسکو

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه تولید کک متالورژی، زغال‌سنگ، طلا، فروکروم، نفلین سینیت، فسفات، آهک، پتاس، تیتانیوم و سرب و روی نقش بسزایی را در تولید ملی ایفا می‌نماید.

 

ماموریت اصلی ایمپاسکو

یکی از مأموریت‌های ایمپاسکو کمک به افزایش تولید مواد معدنی در کشور به رقم ۵۰۰ میلیون تن در سال است که چنین عددی معادل یک درصد ذخایر معدنی ایران محسوب می‌شود. این در حالیست که میزان برداشت از معادن حدود ۳۷۰ میلیون تن در سال است. تحقق این برنامه جایگاه معدن را در تولید ناخالص داخلی از محدوده یک درصد فعلی به ۵ درصد افزایش می‌دهد. این شرکت درحال‌حاضر علاوه بر برنامه‌های فوق بهره‌برداری از عناصر نادر خاکی را نیز عهده دار است.

 

اهداف راهبردی ایمپاسکو

اهداف راهبردی این شرکت در زمینه اکتشاف، استخراج، فرآوری و توسعه طرح های معدنی و صنایع معدنی به شرح زیر است:

  • تدوین استراتژی و نظارت بر اجرای فعالیتهای اکتشافی، معدنی و فرآوری در راستای فراهم نمودن زمینه بهره‌برداری صحیح و موثر.
  • برنامه‌ریزی و توسعه و فناوری و حمایت علمی از واحدهای اکتشافی، معدنی و فرآوری به منظور افزایش بهره‌وری و توسعه واحدهای جدید.
  • حمایت از توسعه صادرات محصولات معدنی و خدمات فنی و مهندسی.
  • هدایت و حمایت از توسعه شرکت‌های پیمانکاری عمومی، ایجاد زمینه رقابت در بازارهای جهانی.
  • فراهم آوردن تسهیلات، حمایت و ارائه راهنمایی‌های لازم برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و گسترش خصوصی سازی.
  • گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی.
  • توسعه کارآفرینی و رشد بهره‌وری مدیریت و نیروی انسانی.

 

بیانیه‌ مأموریت ایمپاسکو

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تهیه و تولید انواع مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی، در راستای توسعه پایدار (اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی) و افزایش سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی کشور را عهده‌دار است. این مهم از طرق زیر عملیاتی می‌شود:

  • ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های معدنی و استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن،
  • اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی،
  • پژوهش در زمینه توسعه محصولات معدنی،
  • هدایت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری‌های ارزش‌افزا در بخش معدن.

 

بیانیه‌ چشم‌انداز

در بیانیه چشم‌انداز ایمپاسکو آمده است این شرکت تا سال ۱۴۰۴ از طریق هم‌افزایی با بخش خصوصی توانمند، یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف، کارآمد در استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی در کشور خواهد بود.

 

ایمپاسکو و پروژ‌ه‌های تحقیقاتی

امروزه گسترش فعالیت‌های علمی و صنعتی و روند رو به رشد جهانی شدن و تغییرات سریع فناوریک در محیط سازمان‌ها باعث گردیده که آنها برای حفظ بقاء و مزایای رقابتی خود از انعطاف‌پذیری لازم برخوردار باشند. لازمه انعطاف‌پذیری تغییرات سریع است و تغییرات سریع بدون داشتن اطلاعات و انجام تحقیقات امکان‌پذیر نیست. در نتیجه اطلاعات حاصل از پروژه‌های تحقیقاتی به عنوان یک منبع بسیار پرارزش در کنار سایر عوامل موثر در هر سازمانی مطرح است. شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز با محور قراردادن فعالیت‌های پژوهشی از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی از طریق همکاری با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌نماید.

عناوین برگزیده