تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۵۷۰۵۷
سرویس خبر : محیط زیست

نماینده قزوین در مجلس: مردم از عملکرد معادن در قزوین ناراضی هستند

می متالز - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد نادرست برخی از معادن در استان قزوین نارضایتی مردم را به همراه داشته است که به یک اولویت زیست محیطی در استان تبدیل شده است.
نماینده قزوین در مجلس: مردم از عملکرد معادن در قزوین ناراضی هستند

 

به گزارش می متالز، داود محمدی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست استان قزوین با اشاره به برخی از الزامات زیست محیطی در استان بیان کرد: در حال حاضر رسیدگی به وضعیت معادن در استان به یک اولویت در حوزه محیط زیست تبدیل شده است و نیاز استان این اسن که مسوولین حوزه حفاظت از محیط زیست بر این نکته توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه در سالیان گذشته بی توجهی به این منابع خدادادی و محیط زیست در استان قزوین موجب شده است تا در دشت کشاورزی قزوین با مشکل کم آبی به صورت جدی مواجه باشیم و مساله ریزگردها مهم‌ترین اثر این کم‌آبی در قزوین است که قابل مشاهده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این ریزگردها در منطقه آبیک و بوئین زهرا به صورت جدی برای مردم مشکل آفرین شده است و بی توجهی به این مساله می‌تواند برای استان خطرساز باشد.

محمدی تاکید کرد: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند قطعا استان‌های همجوار قزوین نیز دچار ریزگردهای استان خواهند شد.

وی گفت: این ریزگردها  در مرحله نخست موجب نارضایتی مردم می‌شود و برای سلامتی جامعه نیز مشکل‌ساز خواهد بود.

 

قزوین نیاز به 5 مرکز ساماندهی پسماند دارد

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی پسماند استان قزوین در 5 منطقه جدید بیان کرد: در حال حاضر سایت بازیافت زباله محمد آباد قزوین به بیش از 25 شهر و 250 روستا خدمت رسانی می‌کند اما با توجه به افزایش جمعیت در استان قزوین و تولید زباله بالا نیاز است که در 5 نقطه جدید استان قزوین به فکر راه اندازی سایت‌های بازیافت زباله باشیم.

وی بیان کرد : بازیافت به ضرورت ساماندهی پسماند اشاره کرد و گفت: در پنج نقطه استان باید به فکر مراکز ساماندهی پسماند باشیم که بهتر است این نقاط در مناطق کوهستانی و دور از مرکز استان مکان‌یابی شوند.

فرخزاد گفت: مساله ریزگرد نیز امروز به یکی از اولویت‌های استان تبدیل شده است و نیاز است تا به صورت جدی برای رفع مشکل مردم در این حوزه اقدام گردد.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: ریزگردهای استان قزوین امروز به یک تهدید برای استان‌های همجوار به خصوص البرز و تهران تبدیل شده است و باید برای حل و فصل این امر توجه جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به ارتباط خوب صنعت و محیط زیست در استان قزوین خاطر نشان کرد: اگرچه قزوین یک شهر صنعتی است اما واحدهای صنعتی استان قزوین همراهی خوبی با مجموعه محیط زیست داشته‌اند و در زمینه حفظ محیط زیست شاهد همکاری خوب این واحدها هستیم.

عناوین برگزیده