تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۵۷۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درآمد “سخوز” ۶٫۵ میلیارد تومان رشد کرد

می متالز - سیمان خوزستان در مرداد ماه ۳۸٫۷ میلیارد تومان درآمد ساخت که نسبت به تیر ماه درآمد شرکت رشد ۶٫۵ میلیارد تومانی داشته است، همچنین سخوز با ساخت درآمد ۱۹۱ میلیارد تومانی طی ۵ ماه ۶۱ درصد از درآمد برآوردی سال ۹۸ را پوشش داد.
درآمد “سخوز” ۶٫۵ میلیارد تومان رشد کرد

به گزارش می متالز، سیمان خوزستان در مرداد ماه با فروش ۲۱۲٫۵ هزار تن سیمان و کلینکر با نرخ ۱۸۲ هزار تومان به ازای هر تن درآمد ۳۸٫۷ میلیارد تومانی داشته است. همچنین درآمد تجمیعی سخوز در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ ۱۹۱٫۶ میلیارد تومان است. سیمان خوزستان طی دوره ۵ ماهه یک میلیون و ۱۴۴ تن سیمان و کلینکر به فروش رسانده است.

درآمد سخوز ۶٫۵ میلیارد تومان در مرداد ماه افزایش یافت

سخوز در مرداد ماه درآمد ۳۸٫۷ میلیارد تومانی ساخته است که درآمد سخوز نسبت به تیر ماه رشد قابل توجه داشته است. سخوز در تیر ماه ۳۲ میلیارد تومان درآمد ساخته است که در مرداد ماه درآمد شرکت ۶٫۵ میلیارد تومان رشد کرده است.

مقدار فروش سیمان و کلینکر در مرداد ماه نسبت به تیر ماه رشد ۲۹ درصدی (معادل افزایش ۴۸ هزار تن) داشته است و به ۲۱۲٫۵ هزار تن رسیده است. اما نرخ فروش سیمان و کلینکر در مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش یافته است. نرخ فروش سیمان و کلینکر با کاهش ۷ درصدی نسبت به تیر ماه به ۱۸۲ هزار تومان به ازای هر تن رسیده است. بنابراین درآمد مرداد ماه سخوز به دلیل افزایش مقدار فروش، رشد ۶٫۵ میلیارد تومانی داشته است.

میانگین درآمدی سخوز ۱۴ میلیارد تومان رشد کرد

سخوز به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ درآمد ۲۴ میلیارد تومانی ساخته استکه میانگین درآمدی سخوز در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ رشد ۱۴ میلیارد تومانی داشته است و به ۳۸ میلیارد تومان رسیده است. افزایش میانگین درآمدی سخوز بیش از آنکه به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات باشد از افزایش مقداری فروش نشأت می‌گیرد. سخوز به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ مقدار ۱۵۱ هزار تن فروش داشته است که در دوره ۵ ماهه به طور میانگین در هر ماه ۲۲۹ هزار تن فروش داشته است. بنابراین به دلیل رشد قابل توجه مقدار فروش میانگین درآمدی سخوز افزایش یافته است.

سخوز ۵۵ درصد مقدار فروش برآوردی را پوشش داده است/ برآورد درآمد ۴۵۶ میلیارد تومانی در سال ۹۸

سخوز برای سال مالی ۹۸ فروش ۲ میلیون تنی را پیش بینی کرده است که در دوره ۵ ماهه با فروش یک میلیون و ۱۴۴ هزار تنی توانسته است که ۵۵% در مقدار فروش برآوردی را محقق کرده است. همچنین سخوز برای سال مالی ۹۸ درآمد ۳۱۵ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که طی دوره ۵ ماهه، توانسته است درآمد ۱۹۱٫۶ میلیارد تومانی بسازد. بنابراین سخوز توانسته است ۶۱% از درآمد برآوردی را طی ۵ ماه محقق سازد. بنابراین با ادامه این روند انتظار می‌رود سخوز بالاتر از درآمد براوردی درآمد بسازد.

با توجه به میانگین درآمدی ۳۸ میلیارد تومانی طی هر ماه از دوره ۵ ماهه پیش بینی می‌شود، سخوز درآمد ۴۵۶ میلیارد تومانی بسازد. سخوز در سال مالی ۹۷ حاشیه سود ۲۴ درصدی داشته است که ناشی از افزایش اثرات ریالی بر درآمد شرکت است. بنابراین با در نظر گرفتن حاشیه سود ۲۴ درصدی برای سخوز در سال ۹۸ می‌توان انتظار داشت، سخوز برای سال مالی ۹۸ سود خالص ۱۰۹ میلیارد تومانی شناسایی کند.

عناوین برگزیده