تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۵۷۱۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز مجدد فعالیت معادن سنگ آهن راین با بکارگیری نیروهای بومی

می متالز - نماینده کرمان و راور در مجلس با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت چینی در معدن سنگ آهن راین عنوان کرد: مدیران شرکت تعهد داده اند که ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این معدن را از نیروهای بومی منطقه و بخش انتخاب کنند
آغاز مجدد فعالیت معادن سنگ آهن راین با بکارگیری نیروهای بومی

به گزارش می متالز، پیرو نشست مشترکی که با حضور دکتر پورابراهیمی با استاندار کرمان و سایر مسوولان در راین برگزار و اعتراضهای تعدادی از جوانان راین در خصوص عدم به کارگیری نیروهای بومی مطرح شد، نشست بررسی مشکل معدن سنگ آهن نصرت راین با حضور دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان و سرمایه گذار چینی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" در این نشست گفت: موضوع به کارگیری نیروهای بومی منطقه راین از اولویتهای اصلی ما در راه اندازی مجدد معادن این منطقه است و تمدید پروانه و ارائه خدمات مانند سوخت و غیره منوط به این مسله است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: ذخیره قطعی این معدن ۴۵۰ هزار تن است  که ۲۰۰ هزار تن دپوی آماده دارند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت چینی در این معدن عنوان کرد: مدیران شرکت تعهد داده اند که ۷۰ درصد نیروی کار مورد نیاز این معدن را از نیروهای بومی منطقه و بخش انتخاب کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: شرکت متعهد به راه اندازی کارخانه کنسانتره تا میزان یک میلیون تن ظرفیت طی مدت یک سال شده است و برای افزایش تولید تا میزان مجوز جدید و توسعه اکتشاف باید اقدام کند.

وی گفت: شرکت سرمایه گذار متعهد به تکمیل فرایند زنجیره ارزشی در استان کرمان با اولویت بخش راین شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری های لازم از طریق فرمانداری کرمان و بخشداری راین انجام میشود.

پورابراهیمی در پایان بیان داشت: در صورتی هم که انفجارهایی مرتبط با شرکت منجر به خسارت قنات های مجاور شود، با تایید کارشناسی، شرکت نسبت به تامین آن اقدام خواهد کرد.

عناوین برگزیده