تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۵۷۱۱۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پالادیوم اوج گرفت

می متالز - روز جمعه پالادیوم با نگرانی‌های مداوم درباره عرضه از آفریقای جنوبی و احتمال افزایش وام تقاضا در چین، در اوج قرار گرفت.
پالادیوم اوج گرفت

به گزارش می متالز، معاملات آتی Nymex Palladium در معاملات صبحگاهی در نیویورک 1.5 به 1.636.60 دلار رسید. سود پالادیوم برای سال جاری 40 درصد یا 477 دلار در هر اونس است.
تهدیدات ناآرامی کارگری در آفریقای جنوبی، که به همراه روسیه مسوولیت بیش از 80 درصد از تولید جهانی فلزات گروه پلاتین را بر عهده دارند، روز جمعه پس از آن که اتحادیه شبه نظامی آمکو دوباره رهبر آتش خود را انتخاب کرد، دوباره اوج گرفت.
در سال 2012 هنگامی که درگیری بین پلیس و کارگران اعتصابی در معدن ماریکانا در کمربند پلاتین پرکار کشور آفریقا رخ داد ، 34 نفر کشته برجای گذاشت و بسیار خبرساز شد.
بیش از سه چهارم پالادیوم به مبدل های کاتالیزوری برای موتورهای بنزینی ختم می شود و افزایش فلز گرانبها با وجود کاهش شدید فروش خودرو در سراسر جهان رخ می دهد.
مصرف کننده برتر چین در 15 ماه گذشته 14 مورد کاهش فروش داشته است و در آگوست 9.9درصد کمتر از ماشین ها و کامیون ها نسبت به سال گذشته تعداد زیادی از خودروها را چرخانده اند. پیش بینی می شود که فروش سالانه در بازار شماره 2 جهان - ایالات متحده - زیر کل سال 2018 باشد.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده