تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۵۷۱۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن رخ داد؛

ثبت هفته نزولی برای فلز نقره ای

می متالز - قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز جمعه، نسبت به هفته قبل یک دلار و ۵۰ سنت بر تن افت داشت.
ثبت هفته نزولی برای فلز نقره ای

به گزارش می متالز، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن دیروز جمعه ۲۹ شهریور ماه، نسبت به هفته گذشته (جمعه ۲۲ شهریور ماه)، یک دلار و ۵۰ سنت یا معادل یک درصد افت قیمت داشت؛ به گونه‌ای که از یک هزار و ۷۶۷ به ازای هر تن به یک هزار و ۷۶۶ دلار به ازای هر تن رسید.

نوسانات قیمتی آلومینیوم در هفته گذشته قابل توجه بوده است، به نحوی که در ابتدای هفته، شاهد افزایش سه دلاری قیمت به دلیل رشد ناگهانی نرخ نفت در جهان بودیم و در اواسط هفته، با کاهش قیمت انرژی، آلومینیوم نیز در بورس جهانی، افت چشمگیری را تجربه کرد اما علی‌رغم نوسانات قیمتی آلومینیوم در هفته گذشته، میانگین قیمت آلومینیوم در هفته پایانی شهریور ماه نسبت به هفته گذشته روند نزولی داشته و از میانگین یک هزار و ۷۶۷ دلار به ازای هر تن، به یک هزار ۷۵۸ دلار به ازای هر تن رسیده است که این کاهش قیمت می‌تواند متاثر از افزایش میزان تولید آلومینیوم در جهان و کاهش قیمت انرژی باشد.

همچنین، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز جمعه ۲۹ شهریور ماه، نسبت به روز قبل (پنج‌شنبه ۲۸ شهریور ماه) سه دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن رشد داشت و از یک هزار و ۷۶۲ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن به یک هزار و ۷۶۶ دلار به ازای هر تن رسید که افزایش ۰.۲ درصدی را طی یک روز شاهد بودیم.                                      

با توجه به افزایش قیمت نفت در روزهای ابتدایی و کاهش قیمت در اواسط هفته گذشته، دیروز شاهد افزایش قیمت نفت بودیم، به گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت نفت خام برنت به‌عنوان شاخص جهانی انرژی، از ۶۳.۶ دلار به بیش از  ۶۴.۵ دلار رسیده است؛ همچنین قیمت گاز نیز دیروز کاهش یافت.

گفتنی است، روند نزولی کاهش موجودی انبار، دیروز هم ادامه داشت، به گونه‌ای که موجودی انبار آلومینیوم از ۹۰۴ هزار و ۱۷۵ تن در روز پنج‌شنبه، به ۸۹۷ هزار و ۹۰۰ تن در روز جمعه رسید.

البته، قیمت پودر آلومینا تحویل در بنادر استرالیا، به مرز ۲۹۲ دلار نزدیک شده که این قیمت‌گذاری انجام شده، کمترین سطح نرخ تعیین شده در دو سال گذشته به شمار می‌آید و عامل اصلی این سقوط، اعلام شرکت هیدرو در مورد راه‌اندازی سه میلیون تن ظرفیت خالی واحد پودر آلومینای خود در برزیل Alunorte است. گزارش شده که شرکت‌های چینی آماده می‌شوند تا در مناقصات خرید پودر استرالیا در بنادر چین CIF قیمت ۳۰۰ دلاری پیشنهاد دهند که قیمت فوب استرالیا را به محدوده ۲۸۰ دلار می‌رساند.

عناوین برگزیده