تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۵۷۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریشه عدم تعادل اقتصاد بیمه در آیین‌نامه کارمزد است

می متالز - مدیرعامل بیمه دانا درباره حس آلودگی در صنعت بیمه که توسط وزیر اقتصاد مطرح شده است، گفت: تعریف فساد بسیار حساس است اما اگر بحث تقلب و کلاهبرداری است همه می‌دانند که این مورد در صنعت بیمه وجود دارد.
ریشه عدم تعادل اقتصاد بیمه در آیین‌نامه کارمزد است

به گزارش می متالز، ابراهیم کاردگر یکی از نقاط حساس صنعت بیمه را آیین‌نامه کارمزد عنوان کرد که باید با حساسیت بیشتری رصد شود و اضافه کرد: این آیین‌نامه نیازمند اجرای کامل و نظارت دقیق است، چراکه معتقد هستیم میان این آیین‌نامه و سایر آیین‌نامه‌های صنعت بیمه مانند توانگری و ... تفاوتی نیست.

این در حالی است که کارمزد عامل جابه‌جایی پرتفوی در شرکت‌ها است. به‌طور مثال یک شرکت X ریال کارمزد به یک ریسک پرداخت می‌کند و شرکتی دیگر X+۲%.

وی با اشاره به اینکه یکی از گرفتاری‌های صنعت بیمه این است که بیمه‌نامه یک ریسک واحد در شرکت‌های بیمه با کارمزدهای متفاوتی رو به روست، اضافه کرد که اغلب وجود شبکه‌های خانوادگی نمایندگی سبب جابه‌جایی این پرتفوهاست و نمایندگان سفارش را به شرکتی می‌سپارند که کارمزد بیشتری پرداخت می‌کند.

به گفته کاردگر، این موضوع سبب می‌شود در اقتصاد بیمه با دو عامل فساد و جابه جایی ریسک مواجه شویم.کاردگر به توانایی تخصصی شرکت‌های بیمه اشاره دارد و اضافه می‌کند که ریسک باید به شرکتی منتقل شود که توانایی مالی و فنی نگهداری آن را داشته باشد و این جابه‌جایی سبب عدم تعادل فنی در شرکت‌ها است.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه مشکلات مربوط به آیین‌نامه کارمزد سبب شده است که برخی ریسک‌ها در شرکتی نگهداری شود که نیروی انسانی آن توان فنی بیمه‌ای ندارد، اضافه کرد که این موضوع عدم تعادل در اقتصاد بیمه را در پی خواهد داشت.

عناوین برگزیده