تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۵۷۱۹۹
سرویس خبر : انرژی

وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس بررسی شد

می متالز - وزیر نفت روز گذشته به همراه مدیران ارشد وزارت نفت به دو شهر بندر عباس و بوشهر سفر کرد تا وضعیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس و همچنین طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس واقع در عسلویه را بررسی کند.
وضع تولید بنزین در پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج فارس بررسی شد

به گزارش می متالز، ابتدا بیژن زنگنه صبح روز گذشته (جمعه، ۲۹ شهریورماه) طی سفر به بندرعباس به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی، در نشستی با مدیران پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، وضع تولید بنزین را بررسی کرد.

آخرین برنامه‌ها و اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز از دیگر مواردی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد.

مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شماری از مدیران صنعت نفت وزیر نفت را در این سفر یک‌روزه همراهی کردند.

وزیر نفت پیش از این مجموع تولید روزانه بنزین در کل کشور را ۱۱۵ میلیون لیتر اعلام کرده و گفته بود: در تیر و مرداد به ترتیب مقدار تولید بنزین به ۱۱۱ و ۱۱۲ میلیون لیتر رسید؛ بنابراین با توجه به مقدار مصرف بنزین کل کشور، ما اکنون بیش از ۱۱ میلیون لیتر تولید اضافه بنزین داریم که البته این مقدار را ذخیره می‌کنیم، صادرات بنزین را نیز آغاز کرده‌ایم. وزیر نفت همچنین عنوان کرده بود که در زمینه تولید نفت‌گاز نیز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر، در مردادماه ۱۲۰ میلیون لیتر در روز نفت‌گاز تولید کردیم.

  پیگیری طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس

زنگنه روز گذشته همچنین برای بررسی سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر و روند تولید گاز در پارس جنوبی به همراه مدیران عامل چهار شرکت اصلی راهی شهرستان عسلویه شد.

بررسی مقدار تولید گاز در آستانه فصل سرما، وضع پیشرفت عملیات اجرایی فاز ۱۴ پارس جنوبی، اطلاع از تازه‌ترین اقدام‌های انجام شده برای پایان عملیات دریایی در پارس جنوبی و بررسی فعالیت پتروشیمی‌های فعال در منطقه عسلویه از مهم‌ترین برنامه‌های سفر وزیر نفت به استان بوشهر است.

وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود که برداشت ایران از میدان مشترک گازی پارس جنوبی مدتی است افزایش یافته، به‌گونه‌ای که از سال ۹۷ برداشت روزانه ما از این میدان مشترک همواره افزایشی بوده است.

زنگنه با تاکید بر اینکه ایران هم‌اکنون در زمینه برداشت روزانه گاز از پارس جنوبی از کشور همسایه خود قطر پیش افتاده است، عنوان کرده بود: روند افزایشی برداشت از میدان گازی پارس جنوبی به‌دلیل تلاش برای تثبیت واحدهای دیگر و افزایش برداشت گاز از دریا تداوم خواهد داشت و تلاش می‌شود تا پایان امسال برداشت روزانه‌ گاز ایران به بیش از ۷۵۰ میلیون متر مکعب برسد.

در همین حال، محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به‌تازگی درباره روند توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، گفته بود: هر چهار سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی امسال عملیاتی می‌شود؛ دو سکو از پارسال عملیاتی شد، یک سکو پس از نصب در حال راه‌اندازی است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

عناوین برگزیده