تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۵۷۲۰۳
سرویس خبر : انرژی

توفان، فعالیت‌های پالایشگاهی آمریکا را مختل کرد

می متالز - توفان گرمسیری «ایملدا» فعالیت‌های نفتی سواحل خلیج‌مکزیک آمریکا را از پالایشگاه‌ها گرفته تا پایانه‌های نفتی مختل کرد.
توفان، فعالیت‌های پالایشگاهی آمریکا را مختل کرد

به گزارش می متالز، توفان گرمسیری «ایملدا» فعالیت‌های نفتی سواحل خلیج‌مکزیک آمریکا را از پالایشگاه‌ها گرفته تا پایانه‌های نفتی مختل کرد.

به گزارش رویترز، زیرساخت‌های انرژی در آمریکا به‌خاطر توفان گرمسیری ایملدا در روز پنج‌شنبه آسیب دیدند. سیل باعث شد یک پالایشگاه بزرگ تولید خود را کاهش دهد و یک خط‌ لوله کلیدی نفت، چند ترمینال و یک کانال کشتیرانی بسته شوند.

باران‌های سیل‌آسا سواحل خلیج مکزیک را از هوستون تا غرب لوییزیانا برای دومین روز پیاپی در بر گرفتند.

شرکت اکسون موبیل برخی واحدهای خود را در پالایشگاه بامونت بسته است. ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۹ هزار بشکه در روز است، ولی توانست تولید در سایر بخش‌ها را تا حد محدودی حفظ کند.

کارخانه تولیدات شیمیایی کنار این پالایشگاه هم بسته شده است. چند پالایشگاه دیگر در جنوب شرق تگزاس هم تولید خود را کاهش دادند.

شرکت والرو انرژی تولید خود را در پالایشگاه ۳۳۵ هزار بشکه در روز پرت آرتور متوقف کرد چون سیل مانع حمل سولفور از کارخانه است.

شرکت توتال هم تولید در نیمی از پالایشگاه پورت آرتور را با ظرفیت 225.5 هزار بشکه در روز متوقف کرد چون رعد و برق‌های سنگین در این منطقه ایمنی کار با جرثقیل‌ها را پایین آورده است.

عناوین برگزیده