تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۵۷۲۱۷

اسکله صادراتی مواد معدنی در نقاط ساحلی مستعد استان بوشهر ایجاد شود

می متالز - استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی اسکله صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر گفت: اسکله صادراتی مواد معدنی با همکاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی مستعد استان بوشهر ایجاد شود.
اسکله صادراتی مواد معدنی در نقاط ساحلی مستعد استان بوشهر ایجاد شود

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را یادآور رشادت‌ها و جانفشانی شهدا و رزمندگان دانست و اظهار داشت: حضور در برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار باید در هفته دفاع مقدس مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به مصوبات  این شورا افزود: پیشنهادات اصلاحی برای رفع مشکلات مربوط به شیوه نامه انتقال محموله‌های ترخیصی گمرک از مبدا تا مقصد تهیه و به مراکز ذیربط ارسال شود.

گراوند تاکید کرد: وقتی قرار است نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی گمرک مستقر شوند باری که در گمرکات استان پلمپ می‌شود نیروی انتظامی حق ندارد آن را باز کند مگر در موارد استثنا که قبل از آن هماهنگی می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این شورا در مسیر چارچوب قانونی بوده است.

وی بیان کرد: از ظرفیت شورای برنامه‌ریزی و توسعه و سایر ظرفیت‌های قانونی استان برای پیشبرد برنامه‌ها امور به ویژه مسائل اقتصادی و تجاری استفاده کنیم.

استاندار بوشهر افزود: مسائل مربوط به امور مرزی در استان نیازمند مجوزهای لازم از کارگروه امور مرزی وزارت کشور و نهایتا هیات دولت دارد که می‌توان از این مسیر انجام داد.

گراوند در مورد اسکله صادرات مواد معدنی استان بوشهر هم گفت: وجود اسکله صادرات مواد معدنی در بندر بوشهر که در موقعیت مرکز شهر قرار دارد مشکلاتی ایجاد کرده و باید جابجا شود.

وی تصریح کرد: برای جابجایی اسکله صادرات مواد معدنی موجود در بندر بوشهر از بخش خصوصی انتظار همکاری داریم و هر جا ظرفیت لازم برای احداث اسکله صادرات مواد معدنی دارد اعلام کند.

گراوند با تاکید بر تسریع در راه‌اندازی اسکله صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر گفت: اسکله صادراتی مواد معدنی با همکاری بخش خصوصی در نقاط ساحلی مستعد استان بوشهر ایجاد شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مزارع پرورش میگو و ضرورت توسعه آن خاطر نشان کرد: برای توسعه مزارع شیلاتی باید زمینه تولید لارو فراهم و برداشت از مزارع پرورش میگو هم تسریع شود.

عناوین برگزیده