تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۵۷۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تالار چه خبر؟

معاملات شمش و میلگرد زیر ذره بین یک معامله گر

می متالز - معامله گر فلزات کارگزاری مبین سرمایه به بررسی روند معاملات شمش بلوم و سبد میلگرد در تالار محصولات صنعتی بورس کالای ایران در روز جاری پرداخت.
معاملات شمش و میلگرد زیر ذره بین یک معامله گر

به گزارش می متالز، امید واشقانی با بیان اینکه در جریان معاملات امروز دو محصول شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰) ۵SP شرکت مجتمع فولاد ارفع و سبد میلگرد ۱۴ تا ۳۲ - ۳A شرکت فولاد آذربایجان عرضه شد، اظهار داشت: امروز ۸۰۰۰ تن شمش بلوم مجتمع آهن و فولاد ارفع عرضه شد که خریداران کل محصول عرضه شده را به قیمت میانگین ۳۴ هزار و ۱۵۲ ریال و در قالب معاملات سلف خریدند و قیمت معامله نسبت به آخرین قیمت تسویه روزانه با افزایش ۸۳ ریالی همراه شد.

این کارگزار در خصوص معاملات سبد میلگرد نیز گفت: سبد میلگرد ۱۴ تا ۳۲ -۳A شرکت فولاد آذربایجان نیز در حالی روی میز فروش رفت که معاملات آن به قیمت میانگین ۳۷ هزار و ۱۸۶ ریال و در قالب سلف انجام شد و کل ۵۰۱۶ تن محصول عرضه شده توسط خریداران مورد معامله قرار گرفت.

وی در خصوص دیدگاه خریداران در تالار محصولات صنعتی و علت نوسان مثبت در قیمت ها گفت: خریداران پیش بینی می کنند قیمت ها بیش از این کاهش نیابد به شکلی که ریزش های ثبت شده تاکنون قیمت ها را به حداقل رسانده است. ضمن اینکه در میان برخی از خریداران این اعتقاد وجود دارد که به دلیل شرایط سیاسی در منطقه خاورمیانه، ممکن است نوسانات مثبتی در قیمت ها همراه شود.

این معامله گر محصولات صنعتی ادامه داد: از نظر تکنیکالی نیز تحلیلگران محدوده های فعلی قیمت ها را محدوده به اصلاح کف قیمتی می دانند که در مقابل کاهش بیشتر از خود مقاومت نشان داده است. در نتیجه، دیدگاه رونق معاملات در هفته های آتی بر بازار حاکم شده و طی معاملات امروز نیز عاملی در بروز نوسانات مثبت قیمتی در تالار محصولات صنعتی بوده است.

واشقانی در خاتمه سخنان خود حجم تقاضا را متناسب با میزان عرضه ها و معقول دانست گفت: در حال حاضر نسبت عرضه و تقاضا در بازار به تعادل و ثبات لازم رسیده است و با معقولانه شدن میزان رقابت بین خریداران، اختلاف بین سقف و کف قیمت بسیار کاهش پیدا کرده است. بطوریکه اختلاف قیمت ها در معاملات که پیش از این بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان در هر کیلو بود، در هفته های اخیر به ۵۰ تا ۶۰ تومان رسیده و این اختلاف طی معاملات امروز نیز به ۱۵ تومان افت کرده است.

عناوین برگزیده