تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۵۷۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه اراک عنوان کرد:

مشکلات شرکت هپکو هرچه سریع تر رفع شود/ ضرورت حفظ انسجام در کشور

می متالز - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مسوولان امر بایستی هر چه سریع تر راه حلی اصولی برای رفع مشکلات شرکت هپکو اندیشیده و آن را عملیاتی سازند.
مشکلات شرکت هپکو هرچه سریع تر رفع شود/ ضرورت حفظ انسجام در کشور

به گزارش می متالز، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک، اظهار داشت: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران، دشمن همواره به دنبال آن بوده که از هر طریق ممکن به ما آسیب وارد کند و امروز نیز سعی دارد با تحریم و فشار اقتصادی ما را تسلیم کند، اما این آرزو هرگز محقق نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: امت اسلامی ایران راه خود را یافته و به آن باور دارد و در همین مسیر نیز حرکت خواهد کرد و توطئه های دشمن نیز همچون اقدامات ۴۰ سال گذشته آن، همواره ناکام خواهد بود.

دری نجف آبادی بیان کرد: در این شرایط که دشمن در پی صدمه زدن به ما و اتحاد ما است، باید با تمام توان در مسیر وحدت و انسجام گام برداریم و از اشاعه ناامیدی و تفرقه پرهیز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: باید با حفظ اتحاد و انسجام و با هوشیاری و هوشمندی توطئه های دشمنان را علیه ایران اسلامی خنثی کنیم و اجازه ندهیم هیج مساله ای اتحاد ما را در برابر دشمن خدشه دارد سازد.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: در این شرایط همچنین مسوولان بایستی توجه ویژه و عزم جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند که از جمله این مسائل باید به مشکلات واحدهای صنعتی و مطالبات کارگران این واحدها توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: واحدهای صنعتی همچون شرکت هپکوی اراک به دلیل اجرای غیر اصولی فرآیند خصوصی سازی و اقدامات غیرکارشناسی امروز با مشکلات جدی مواجه شده اند و طی چند سال اخیر بارها برای حل مشکلات خود از مسوولان تقاضای پیگیری داشته اند.

دری نجف آبادی تاکید کرد: مسوولان امر هر چه سریعتر باید برای حل مشکل شرکت هپکو چاره اندیشی اصولی انجام دهند و این شرکت به افرادی واگذار شود که از اهلیت لازم برای مدیریت آن برخوردار باشند و بتوانند مشکلات را حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: این شرکت با این میزان از نیروی انسانی باید دوباره به چرخه رونق و تولید بازگردد و در این زمینه بایستی بستر ارائه سفارش تولید هم به این شرکت فراهم شود.

وی عنوان کرد: مسوولان استان مرکزی پیگیری این مهم را به طور جدی در دستور کار قرار دهند تا هر چه سریعتر مشکلات شرکت هپکو رفع گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک همچنین در بخش دیگر سخنان خود به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس با رشادت خود موجب شدند که امروز ایران اسلامی در جهان از عزت و اقتدار برخوردار باشد و حتی یک وجب از کشور را به دست دشمن نسپردند. امروز ما باید دنباله رو راه این مردان باشیم و با قدرت در برابر دشمن و توطئه هایش بایستیم.

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: آئین عظیم اربعین حسینی امسال بایستی پرشکوه تر از هر سال برگزار شود چرا که یکی از مهمترین رخدادهای جهان اسلام است و در حقیقت با زنده نگاه داشتن این آئین، به حفظ پیام نهضت بزرگ عاشورایی کمک خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان برگزاری نماز جمعه امروز در شهر اراک، جمعی از کارگران شرکت هپکو، دانشجویان عضو انجمن اسلامی، طلاب و گروه‌های مردمی در محوطه مصلای بیت‌المقدس اراک تجمع و بیانیه‌ای را در حمایت از کارگران هپکو قرائت کردند.

عناوین برگزیده