تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۵۷۲۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ساعت پنج‌ و نیم عصر؛

بولدوزر "خصوصی‌سازی" کمر شکاند/ دپوی شمش طلا زیر خرابه‌های اقتصاد

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دپوی شمش طلا زیر خرابه‌های اقتصاد و بولدوزر اراکی که کمر اصل ۴۴ را شکاند.
بولدوزر "خصوصی‌سازی" کمر شکاند/ دپوی شمش طلا زیر خرابه‌های اقتصاد

به گزارش می متالز،  بار دیگر اهالی جاده مخصوص سرخط خبرها را از آن خود کردند.

زمانی که خبر دستگیری اهالی بهارستان شنیده شد کسی فکر نمی‌کرد که صدای تخلفات، فساد و پولشویی رقمی هنگفتی در جاده مخصوص به گوش همه بپیچد اما گویا ۲۶ نفر نیز در آن نقش داشته‌اند و این افراد تا توانسته‌اند شمش طلا خریده و حالا باید منتظر محاکمه باشند.

 

استعفا از نبش سپهبدقرنی - طالقانی

راه‌پله‌های سخنگو خبری از معاونی آورده که بارها گفته استعفا، استعفا و می‌گفته از امروز تا فردا استعفا؛ گویا گفتند که ایراد ندارد و استعفا را قبول می‌کنیم اما جالب و شگفت‌انگیز آن این است که رییس سابق در مراسم معارفه اش غایب بود! وقتی علت عدم حضور ایشان سوال شد، گفتند خودشان اصرار به برکناری داشتند، حالا چرا قهر کرده‌اند، نمی دانیم؛ پیشنهادمان این است حتی برای کلاس گذاشتن هم استعفا ندهید چراکه شاید یهو جدی شد.

 

بولدوزری از روی خصوصی‌سازی

شرکت بزرگ اراکی که زمانی سرآمد بسیاری از کشورهای منطقه بود و در تولید محصولات صنعتی گوی سبقت را از رقبا ربوده بود، مدت‌‎هاست که به بهانه خصوصی‌سازی، به انباری سوت و کوری تبدیل شده و توسط نااهلانی دست به دست شده که جز نابودی آنچه در طی سال ها رشته شده بود و آجر کردن نان کارگران، هنر دیگری نداشتند. حالا گویا اهالی پاستور هم ازین وضعیت به تنگ آمده اند و رییس جمهور شخصا دستور فسخ معامله سازمان خصوصی سازی با سهامدار ۶۱ درصدی این شرکت را داده اند و قراراست کنسرسیومی متشکل از چند شرکت بزرگ تولیدی، سکان هدایت کشتی به گل نشسته در استان مرکزی را به دست بگیرند.

 

تجارت نمک از سوی برخی کارگزاری‌ها

کارگزاران شروع به تجارت کرده‌اند، آنهم تجارت نمک از سرزمین جمونگ و این را هر روز بر روی زخم سهامداران می‌پاچند؛ در حالی که بسیاری از سهامداران نسبت به اقدامات و کارمزدهای کارگزاری‌ها انتقادهای فراوانی دارند اما برخی کارگزاری‌ها که سهامداران را از نوک بینی و از بالا به پایین نگاه می‌کنند نه در عرضه‌های اولیه و نه در طول بازار فقط خون به دل سهامدار می‌کنند.

 

زیره به کرمان رفت!

سیمانی‌ها خوشحال از بازارصادراتی جدید برآمده و روی به نواختن ساز و دهول آورده‌اند چراکه از افزایش صادرات سیمان به چین و بنگلادش طی ۵ ماهه نخست سال خبر داده شده اما سوال اینجاست که صادرات سیمان به چین!!! یعنی زیره به کرمان برده‌ایم؛ حال باید دید که این مسئولان سخن از بازگشت پول صادراتی به کشور را چگونه بیان می‌کنند.

عناوین برگزیده