تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۵۷۲۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس پولی و بانکی تاکیدکرد:

نظارت بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها شدت گرفت

می متالز - مشکل اصلی نظام بانکی ما، تحریم های آمریکا نبوده و نیست. مشکل نظام بانکی، ورود بانک ها به بنگاهداری است.
نظارت بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها شدت گرفت

به گزارش می متالز، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه تامین مالی تروریسم برای چندمین بار اما با بهانه‌ای جدید، بانک مرکزی ایران را مجددا تحریم کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده واشنگتن در آینده تحریم‌های بیشتری علیه بانک‌های ایرانی اعمال خواهد کرد اما؛ واکنش بازار سرمایه ما به این خبر، پوزخندی بیش نبود و شاخص کل امروز ۳۵۴۵ واحد رشد کرد.

حسین سلیمی کارشناس پولی و بانکی در این خصوص بیان کرد: بانک مرکزی ایران تحریم بود و تنها تفاوت تحریم جدید بانک مرکزی با تحریم‌های گذشته در آن است که لغو این تحریم دیگر توسط رییس جمهور آمریکا امکانپذیر نیست و باید کنگره آمریکا با لغو تحریم بانک مرکزی ایران موافقت کند.

وی تاکید کرد: این تحریم‌ها هیچ تاثیری در عملکرد نظام بانکی ایران ندارد.

سلیمی در ادامه گفت: مشکل اصلی نظام بانکی ما، تحریم های آمریکا نبوده و نیست. مشکل نظام بانکی، ورود بانک ها به بنگاهداری بوده که خوشبختانه، نظارت ها بر فعالیت بانک ها تشدید شده و هر بانکی که الزامات و دستورالعمل های بانک مرکزی را رعایت نکرده، مجوز تشکیل مجمع دریافت نکرده است. از جمله اقدامات مثبت بانک مرکزی، نظارت بر سرمایه گذاری های بانک ها، الزام بانک ها به اصلاح ساختار سرمایه و عدم صدور مجوز تاسیس شعب جدید برای بانک ها بوده است.

وی افزود: به مدد نظارت های سختگیرانه و مستمر بانک مرکزی بر فعالیت بانک ها، اکثر بانک های کشور وضعیت رو به بهبودی دارند. بنابراین می توان گفت با وجود تحریم های دشمن، نظام بانکی کشور ما روند مثبت و رو به رشدی دارد. اگر قوانین داخلی که بانک مرکزی به منظور شفافیت بیشتر نظام بانکی تعریف کرده، به درستی اجرا شود؛ و نیز خروج بانک ها از بنگاهداری و واگذاری اموال مازاد و غیر بانکی هم طبق مقررات تا پایان امسال عملیاتی شود، به رغم تحریم ها، نظام بانکی ما چشم انداز روشنی دارد.

 

عناوین برگزیده