تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۵۷۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهبود صادرات با نزدیک شدن ارز نیمایی به ارز آزاد

می متالز - منوط کردن صادرات به عرضه داخلی ازجمله مشکلات اساسی است که نه تنها تعادل قیمت را بهم ریخته بلکه صادرات را با چالش مواجه می کند.
بهبود صادرات با نزدیک شدن ارز نیمایی به ارز آزاد

به گزارش می متالز، کیوان رحیم منش مدیر بازرگانی فولاد مشیز بردسیر گفت: مهم ترین عامل در توسعه صادرات، سیاست های دولت است. در شرایطی که تولیدکننده با انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی مواجه می باشد و تولیدکنندگان از روش های مختلف برای تداوم صادرات خود استفاده می کنند، هرگونه موانع داخلی باعث محدودیت صادرات می شود.

وی افزود: منوط کردن صادرات به عرضه داخلی ازجمله مشکلات اساسی است که نه تنها تعادل قیمت را بهم ریخته بلکه صادرات را با چالش مواجه کرده است. اگرچه دولت به اجرای این دستورالعمل ها اصرار دارد اما در حال حاضر مهم ترین اقدامی که باید صورت گیرد، اصلاح این دستورالعمل ها است و بایستی پایه های عرضه و شرایط موجود تغییر یابد. به نظر بنده، اگر بحث دستوری بودن و تنظیم بازار مطرح نباشد بازار راه خود را پیدا می کند.

رحیم منش ادامه داد: البته نزدیک شدن نرخ ارز نیمایی به ارز بازار آزاد عاملی شده تا شاهد بهبود صادرات و بهبود روند بازگشت ارز به کشور باشیم. حتی در هفته های اخیر قیمت ارز نیمایی بالاتر از ارز بازار آزاد شده بود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده