تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۵۷۶۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعهد شرکت های بزرگ به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

می متالز - نزدیک به ۹۰ شرکت بزرگ که در زمینه های مختلف مثل غذا، سیمان و مخابرات فعالیت می کنند، به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای متعهد شده اند. این تعهد در راستای شکل گیری کمپین چند ملیتی کاهش تولید کربن انجام شده است.
تعهد شرکت های بزرگ به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

به گزارش می متالز، یک ائتلاف از هواداران مقابله با تغییرات اقلیمی است. گفته می شود ده ها شرکت در دوماه اخیر به این ائتلاف پیوسته اند که هدف آن انجام اقدامات سریع برای مقابله با تغییرات اقلیمی است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در آستانه برگزاری نشست تغییرات آب و هوایی در روز دوشنبه گفت: می خواهیم شرکت های بیشتری به این حرکت بپویندند، این حرکت یک علامت روشن از تغییر بازار است.

ائتلاف We Mean Business در ماه ژوئن و با دعوت از رهبران حرکت های مدنی و کسب وکارها آغاز شد. در ماه آینده ۲۸ شرکت برای پیوستن به این حرکت اعلام آمادگی کره اند. We Mean Business اعلام کرده ۸۷ شرکت با سرمایه ۲.۳ تریلیون دلاری از بازار  به این ائتلاف پیوسته اند.

بعضی از شرکت های همراه با این ائتلاف  اعلام کردند که انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۵۰ به صفر می رسانند. شرکت سوئیسی نسلته، شرکت ساختمانی سنت گابین و تولیدکننده فرانسوی لوازم آرایش اورئال از جمله این شرکت ها به شمار می روند.

بعضی از دیگر کشورها متعهد به کاهش  انتشار کربن هستند اما آن ها می گویند  عملیات خود برای کاهش انتشار کربن را به منظور کاهش دمای زمین با آنچه در توافق پاریس در سال ۲۰۱۵ آمده تراز می کنند. شرکت فنلاندی نوکیا، شرکت غذایی فرانسوی دانون، و شرکت داروسازی استرازنیکا در بریتانیا از جمله این کمپانی ها به شمار می روند.

دانشمندان می گویند جهان باید انتشار گازهای گلخانه ای را در ده سال آینده به نصف برساند چراکه زمین به طرز فاجعه آمیزی درحال گرم تر شدن است.  ذوب شدن یخ ها و افزایش سطح آب دریاها  که زمینه ساز تغییرات اقلیمی در سراسر جهان شده، از جمله علائم نزدیک شدن به فاجعه است.

کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هرچند در سراسر جهان مطرح و دنبال می شود اما توسعه استفاده از زغال سنگ و میادین نفت و گاز روند تعهدات شرکت ها به عدم انتشار گازهای گلخانه ای را کند کرده است.

عناوین برگزیده