تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۵۷۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همکاری گمرک و نمایشگاه بین‌المللی برای تامین تجهیزات

می متالز - گمرک و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز تولید‌کنندگان همکاری خواهند کرد.
همکاری گمرک و نمایشگاه بین‌المللی برای تامین تجهیزات

به گزارش می متالز، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از همکاری گمرک با این شرکت به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز تولید‌کنندگان در سال رونق تولید خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: ساختمان گمرک در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی وجود داشت؛ اما جزو گمرکات تعطیل شده بود و از سال ۹۷ شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به منظور فعال کردن این نمایندگی گمرکات تلاش‌های بسیاری کرد و در نهایت توانست بار دیگر ساختمان گمرک در نمایشگاه بین‌المللی را افتتاح کند.

 وی با یادآوری این نکته که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران حدود ۹۰ نمایشگاه به‌صورت سالانه برگزار می‌کند، اظهار کرد: برای حضور ویژه شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه‌ها و همکاری آنها با شرکت‌های ایرانی مطابق با کنوانسیون‌های موجود، گمرک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران افتتاح شده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: این شعبه از گمرک خدمات بسیار مهمی به شرکت‌هایی ارائه خواهد کرد که قصد واردات تکنولوژی به ایران را داشته باشند.

به گفته او، در شرایط تحریم اقتصادی این گام تاثیر بسزایی در ایجاد رونق در صنعت ایرانی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نمایندگی گمرک قرار است پس از این، به شرکت‌های وارد‌کننده کالا که در نمایشگاه‌های مختلف حاضر می‌شوند خدمات گمرکی ارائه دهد و امور ترخیص کالا را برای این شرکت‌ها تسهیل کند.

عناوین برگزیده