تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۵۷۹۹۲

سهم بخش هوایی و ریلی از حمل و نقل کشور تنها ۱۵ درصد است

می متالز - معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سهم حمل و نقل کشور از مسیرهای ریلی و هوایی تنها ۱۵ درصد است و جاده ها بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص داده است.
سهم بخش هوایی و ریلی از حمل و نقل کشور تنها ۱۵ درصد است

به گزارش می متالز، خداداد مقبلی در همایش پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی با محوریت اربعین در ایلام اظهار داشت: ۸۵ درصد شبکه ارتباطی اصلی کشور را شاهراه های جاده ای تشکیل داده که این کریدورها نقش اساسی در چرخه اقتصاد کشور ایفا می کنند.

وی افزود: حجم بالای تردد و ترافیک در جاده های برون شهری در ایجاد سوانح و حوادث رانندگی تاثیر بسزایی دارد که برای کاهش این مخاطرات باید زیرساخت های حمل و نقل ریلی و هوایی و نیز رعایت فرهنگ رانندگی تقویت شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآور شد: یک هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز کشور در راستای کاهش تصادفات رانندگی شناسایی شد که در گام نخست ۲۵۰ مورد از این تعداد به تایید پلیس پلیس رسید و تاکنون ۵۶ نقطه که ۲ مورد آن در استان ایلام واقع است، برطرف شده است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام نیز گفت: در مسیر ایلام - مهران تاکنون یک هزار متر تونل حفاری و در سال جاری نیز ۱۱ کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده و همچنین برای ۲ هزار متر از راه های مواصلاتی نیز خط کشی صورت گرفته است.

احمد کرمی در مورد ساماندهی پارکینگ ها یادآور شد: برای سهولت در تردد ناوگان حمل و نقل مسیر ورودی و خروجی پایانه برکت مجزا شده است.

وی اظهار داشت: ۲۱ کیلومتر از مسیرهای رفت و برگشت مهران، ایوان، ایلام و سرابله نیز مجزا شده است.

کرمی تاکید کرد: یکی از اهداف و برنامه های استان تبدیل بخشی از راه های مواصلاتی به بزرگراه است تا ترابری در این مسیرها با سهولت و مشکل کمتری ایجاد شود که در این راستا اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام هم گفت: اربعین به تعبیر مقام معظم رهبری عامل اتحاد و همبستگی عموم مسلمانان جهان است و مرزهای سیاسی کشورهای مسلمان به واسطه مقوله اربعین برداشته شد.

سردار نورعلی یاری افزود: امسال باتوجه به حذف روادید جمعیت بیشتری برای حضور در همایش مردمی اربعین حضور خواهند داشت، می طلبد که مدیریت این موضوع با دقت نظر بیشتری نسبت به سال های گذشته صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: مدیریت بهتر اربعین امسال به همکاری مضاعف همه دستگاه های اجرایی و نظامی و نیز آحاد مردم نیاز دارد تا مشکلات و معضلات این حوزه به حداقل برسد.

تقدیر از جمعی از فعالان در حوزه اربعین و برگزاری رژه خودرویی دستگاه های مرتبط با اربعین از دیگر برنامه های این همایش بود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده