تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۵۸۰۲۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شکایت از خودروسازان به شورای رقابت

می متالز - در روزهایی که شورای رقابت به دنبال در اختیار گرفتن دوباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی است، تعدادی از مشتریان شکایات خود درباره بدعهدی خودروسازان در تحویل محصول‌های ثبت نامی را به این شورا ارجاع داده‌اند.
شکایت از خودروسازان به شورای رقابت

به گزارش می متالز، یک منبع آگاه در این باره می‌گوید: در جلسه هفته گذشته شورای رقابت، اعضای شورا به بررسی شکایت تعدادی از مشتریان پرداختند و قرار شد پیگیری‌های لازم در راستای رفع مشکل آنها انجام شود. به گفته وی حدود ۴۰نفر از مشتریانی که اقدام به ثبت‌نام خودروهای داخلی کرده و موفق به دریافت نشده‌اند، شکایات خود از خودروسازان را به شورا ارسال کرده بودند.

این منبع آگاه تاکید کرد: البته مرجع اصلی بررسی شکایات خودرویی، وزارت صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات است، با این حال شورای رقابت نیز در صورت ارسال شکایات مردمی، به این موضوع ورود می‌کند. وی همچنین این را هم گفت که در جلسه موردنظر صحبتی درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو نشده است.

اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که گفته می‌شود شورای رقابت تلاش‌هایی را برای بازگشت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو آغاز کرده و حتی مکاتباتی نیز در این مورد با دولت انجام داده است. شورای رقابت سال گذشته همین روزها با تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شد.

با وجود اعتراض مسوولان شورای رقابت، تغییری در تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ایجاد نشد و چندی بعد، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افسار قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را در دست گرفتند. حالا شورای رقابت تصمیم گرفته بار دیگر و با استناد به انحصاری بودن بازار خودرو، به قیمت‌گذاری برگردد.

عناوین برگزیده