تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۸۹۰
کد خبر: ۵۸۱۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر کار خبر داد:

مطالبات معوق کارگران هپکو هفته آینده تسویه می‌شود

می متالز - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از پرداخت کل معوقات کارگران شرکت هپکو طی هفته آینده خبر داد.
مطالبات معوق کارگران هپکو هفته آینده تسویه می‌شود

به گزارش می متالز، حاتم شاکرمی، با اشاره به آخرین وضعیت تسویه مطالبات معوق کارگران شرکت هپکو، به عنوان تولیدکننده بزرگ تجهیزات سنگین و ماشین آلات راهسازی و معدنی اظهار داشت: خوشبختانه پس از مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مبنی بر تامین اعتبار ۵۰ میلیاردی از سوی یکی از بانک‌های کشور برای رفع مشکلات این شرکت، فرآیند تامین این اعتبار در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی این میزان منابع، در دسترس خواهد بود.

وی افزود: بخشی از این منابع برای آغاز خط تولید شرکت و بخشی از آن نیز برای پرداخت مطالبات معوق کارگران در نظر گرفته شده که در این زمینه، پرداخت حقوق کارگران از اولویت‌های دولت است.

معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با مدیریت جدید شرکت هپکو، موضوع مشکلات مربوط به پرداخت معوقات کارگران این شرکت به زودی مرتفع می شود.

شاکرمی درباره میزان مطالبات معوق کارگران هپکو گفت: کارگران این شرکت بابت حقوق و دستمزد خود، سه ماه مطالبات معوق دارند، ضمن اینکه علاوه بر حقوق، مطالباتی از قبل دارند که در مجموع میزان مطالبات معوق کارگران این مجموعه ۴ ماه است.

معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است پس از تامین اعتبار منابع بانکی، پرداخت حقوق کارگران این شرکت با اولویت در دستور کار قرار گیرد و ظرف هفته آینده، کل مطالبات عقب افتاده کارگران هپکو تسویه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و معدنی در خاورمیانه است که تولید و مونتاژ محصولاتی همچون بلدوزر، لودر، غلتک، بیل و گریدر از جمله تولیدات این شرکت محسوب می شد که طی چند ماه اخیر خط تولید این شرکت متوقف شده است.

اخیرا با تصمیمات گرفته شده، مدیرعامل این شرکت منصوب شده و قرار است برنامه کار و تولید را برای راه اندازی خط تولید شرکت ارائه کند.

همچنین قرار است سهام عمده شرکت هپکو به زودی واگذار شود که در این زمینه، سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از واگذاری این شرکت به چندین متقاضی در قالب کنسرسیوم خبر داده بود.

عناوین برگزیده