تاریخ: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۵۸۸۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل زغال سنگ پروده گفت:

پیشگام معدنکاری مکانیزه در کشور هستیم

می متالز - مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس از استخراج 1.2 میلیون تن زغال سنگ خام در طبس خبر داد و گفت: این شرکت پیشگام معدنکاری مکانیزه کشور و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران در 5 سال متوالی است.
پیشگام معدنکاری مکانیزه در کشور هستیم

به گزارش می متالز، رمضان کریتی‌ثانی گفت: اجرای 7 هزار و 600 متر پیشروی در حفریات زمین، استخراج حدود 1.2 میلیون تن زغال سنگ خام و تولید 600 هزارتن کنسانتره زغال سنگ کک شو بر اساس برنامه، هدف شرکت در سال جاری است.

کریتی‌ثانی در ادامه افزود: در پایان شش ماهه نخست امسال، به ترتیب 39 درصد در حفریات زیرزمین، 66 درصد استخراج زغال سنگ خام و 54 درصد کنسانتره زغال سنگ کک شو پیشرفت داشته‌ایم.

نایب رئیسی انجمن زغال سنگ ایران و رئیس کمیته HSEE معادن استان خراسان جنوبی با تشریح عملکرد شش ماهه نخست امسال گفت: شرکت زغال سنگ پروده طبس پیشگام معدنکاری مکانیزه کشور و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران در 5 سال متوالی است.

وی با اشاره به اینکه پهنه زغالی طبس بیش از 76 درصد ذخایر کشور را در خود جای داده است افزود: شرکت زغال سنگ پروده طبس از سال 1386 برای بهره‌برداری تمام مکانیزه از ذخایر محدوده پروده یک و با هدف استخراج سالیانه 1.5 میلیون تن زغالسنگ خام به روش جبهه کار طولانی و تولید 750 هزارتن کنسانتره در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور متعلق به این شرکت شروع به فعالیت کرده است.

مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس بیان کرد: حاصل این فعالیت 12 ساله ایجاد اشتغال پایدار برای حدود دو هزار و 500 نفر و تربیت نیروهای جوان، متخصص و متعهد در سطوح مدیریتی، برنامه‌ریزی و عملیاتی بوده  است.

وی ادامه داد: این شرکت توانسته است در پنج سال متوالی اخیر پیشتاز استخراج زغال سنگ و تأمین کننده اصلی نیاز صنایع کک‌سازی و فولاد کشور باشد و با انجام صادرات، زغال سنگ طبس را به عنوان معرف و شاخص زغال ایران، به بازارهای جهانی نیز معرفی کند.

کریتی‌ثانی با اشاره به آمار ارائه شده دلیل اصلی عدم تحقق برنامه در بخش حفریات معدنی و توقف پیشروی‌های فاز 3 را کمبود تجهیزاتی مانند تسمه نقاله و ناو زنجیری عنوان کرد و گفت: خرید زغال سنگ خام از معادن مجاور نیز با توجه به شرایط کارخانه و همچنین سطح تولیدات معادن، کمتر از برنامه تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تأمین منابع مالی لازم برای خرید تجهیزات و خدمات مورد نیاز، اهداف برنامه تا پایان امسال محقق شود.

عناوین برگزیده