تاریخ: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۴۶۲
کد خبر: ۵۹۰۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان:

دست دلالان از صادرات سیمان کوتاه شد

می متالز - شیخان گفت: هم اکنون دست دلالان سیمان به علت تمدید مهلت صادرات سیمان توسط وزارت صمت، کوتاه شد.
دست دلالان از صادرات سیمان کوتاه شد

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، درباره وضعیت صادرات سیمان در کشور، اظهار کرد: هم اکنون دست دلالان برای صادرات سیمان کوتاه شده است و خوشبختانه نظام به این صنف بازگشته است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: تمدید صادرات سیمان توسط وزارت صمت،  باعث شد که دست دلالان در بازار کوتاه شود، این در حالی است که این صادرات هم برای خود کارخانه‌ها و سیستم بانکی می‌تواند مفید باشد چرا که با واردات سیمان به کشور صنعت تولیدات سیمان از بین خواهد رفت.

شیخان بیان کرد: صادرکنندگان سیمان می‌توانند در سامانه نیما، ارز حاصل از صادرات خود را بفروش برسانند تا شفافیت معاملات آن ها قابل رویت نیز باشد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه صادرات سیمان و کلینکر نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است،  تصریح کرد: افزایش کرایه حمل و نقل، کشتیرانی و تحریم‌ها از عوامل اصلی در کاهش تولیدات سیمان و کلینکر برای عرضه به بازار هستند.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در ادامه تصریح کرد: این صنعت توانسته تولیدات و اشتغال خود را حفظ کند چرا که تولید سیمان، یک صنعت نظام‌مند با کمترین درآمد است.

شیخان با تاکید بر اینکه سیمان، یکی از شاخص‌های رشد ساخت‌وساز است، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد میزان ساخت‌وساز تفاوت چندانی با سال گذشته نداشت است اما معتقدم برای اثبات این امر باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

عناوین برگزیده