تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۵۹۲۹۹

افزایش 70 درصدی صدور مجوزهای فنی و مهندسی در استان سمنان

می متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رشد 70 درصدی در صدور جواز و پروانه فنی و مهندسی در این استان در شش ماه گذشته سالجاری خبر داد.
افزایش 70 درصدی صدور مجوزهای فنی و مهندسی در استان سمنان

به گزارش می متالز، مهدی میرکو گفت: در 6 ماه گذشته، تعداد 11 مجوز فنی و مهندسی مشتمل بر 3 فقره جواز، 6 فقره پروانه و 2 فقره نیز تمدید در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، 70درصد رشد داشته است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فن آوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تعداد 20 فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه (R&D) در 6 ماه گذشته در استان صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ، 13 درصد رشد نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز های فنی و مهندسی و تحقیق و توسعه برای کلیه متقاضیان و فعالانی که دارای ایده های نو و خلاقانه در زمینه های علمی و تخصصی بوده قابلیت صدور دارد که فرآیند آن به بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب انجام می گردد و همچنین دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام نمایند.

مهدی میرکو بر تاکید ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: در استان سمنان 46 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت می باشند و در جهت گسترش دانش و فناوری برپایه ایجاد اشتغال و نوآوری در سطح استان حمایت از این واحدهای دانش بنیان با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بسیار اهمیت و امری ضروری است.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فن آوری سازمان صمت استان سمنان در پایان با اشاره به به فراخوان ملی سالیانه دارندگان جواز و پروانه های فنی و مهندسی تصریح کرد: این فراخوان همه ساله از سوی وزارت صمت و در گرامیداشت روز پژوهش انجام می شود که طی این فراخوان واحدهای نمونه فنی و مهندسی به دبیرخانه جشنواره اعلام و به برگزیدگان ملی و استانی جوایز نفیسی تعلق می گیرد.

عناوین برگزیده