تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۵۹۳۹۵
سرویس خبر : انرژی
در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس مقرر شد

تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری تامین بودجه مقاوم سازی مدارس

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، موضوع تامین بودجه مقاوم سازی مدارس مورد بررسی قرار گرفت.
تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری تامین بودجه مقاوم سازی مدارس

به گزارش می متالز، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، در تشریح تصمیمات امروز این کمیسیون، گفت: بررسی نحوه اجرای بند (ن) تبصره 9 قانون بودجه 98 یکی از دستور کارهای امروز کمیسیون عمران بود. بر اساس این حکم قانونی، مالیات آستان قدس و شرکت های تابعه نیروهای مسلح، بعد از اخذ باید در جهت مقاوم سازی مدارس هزینه شود، اما متأسفانه عملکرد وصول مالیات از این نهادها صفر درصد بوده است، یعنی نهادهای مذکور مالیات خود را پرداخت نکرده اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس مقرر شد که کمیته ویژه ای برای بررسی نحوه اجرای بند (ن) تبصره 9 قانون بودجه 98 با حضور کارشناسان سازمان امور مالیاتی و مدیران آستان قدس رضوی تشکیل شده و تمام محورها به صورت دقیق مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت گزارش این کمیته به کمیسیون عمران ارسال شود.

 

بررسی عملکرد وزارت نفت در تأمین قیر رایگان در سال جاری

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از دستور کارهای نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، بررسی طرح اصلاح بند (ه) تبصره 1 قانون بودجه سال 98 بود، بر اساس گزارش این کمیسیون در رابطه با نحوه عملکرد وزارت نفت در تأمین قیر رایگان، تاکنون دولت حدود 2 هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر اختصاص داده که تاکنون از زمان ابلاغ مصوبه، حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه میان دستگاه های اجرایی توزیع شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اخیرا مجلس طرح استفساریه ای را برای تعیین تکلیف میزان تعهد دولت جهت تأمین قیر رایگان به تصویب رساند و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال کرده است، از این رو کمیسیون منتظر تعیین تکلیف این طرح توسط شورای نگهبان است تا در نهایت در باره طرح اصلاح بند (ه) تبصره 1 قانون بودجه سال 98 تصمیم گیرد.

عناوین برگزیده