تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۵۹۵۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور در محلات برگزار می شود

می متالز - رئیس سازمان صمت استان مرکزی گفت: برای اولین بار در کشور، نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور همزمان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران برگزار خواهد شد.
اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور در محلات برگزار می شود

به گزارش می متالز، محمدرضا حاجی پور، ضمن اعلام این خبر افزود: برگزاری اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ کشور با هدف توسعه و توانمندسازی صنایع داخلی صنعت سنگ به منظور تامین و تجهیز بخش فرآوری سنگ و استخراج معادن سنگ، برای اولین بار در کشور همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران برگزار که امیدواریم با حضور وزیر صمت افتتاح شود.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی افزود: با توجه به رویکرد وزارت صمت در خصوص حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از خروج ارز به جهت ورود تجهیزات، لوازم و مواد مصرفی و ماشین آلات این حوزه، وزارت صمت پروژه ای را با عنوان تعمیق ساخت داخل تعریف کرده که صنعت سنگ پس از صنعت خودرو و صنعت ریلی سومین صنعتی است که با هدف باروری و افزایش توان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های ایرانی که توانمندی تولید تجهیزات، قطعات و مواد مصرفی صنعت کشور را دارند به این برنامه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد امسال نمایشگاه توانمندسازی صنعت سنگ و خودکفایی این صنعت در حوزه ماشین آلات، تجهیزات و لوازم مصرفی و افزایش حضور سنگ ایران در بازار جهانی است به همین منظور از بیش از 100 تاجر بین المللی دعوت شده تا در نمایشگاه حضور داشته باشند. همچنین حضور رایزنان تجاری ایران در کشورهای هدف از برنامه‌های مدنظر است و از طریق اتاق بازرگانی ایران، از تمامی اتاق های بازرگانی کشورهای مختلف و رایزنان تجاری و سفرای آنها در ایران دعوت شده که در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

حاجی پور خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور اساتید خارجی جهت اصلاح روش های فرآوری و آشنایی با روش های فرآوری به روز دنیا از برنامه‌های خاص نمایشگاه است.

رئیس سازمان صمت استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری دومین جلسه میز سنگ کشور نیز در این نمایشگاه انجام خواهد شد تا به بررسی مشکلات و موانع حوزه صادرات سنگ تزئینی پرداخته شود.

حاجی پور درخاتمه از حضور پیکر تراشان در این دوره از نمایشگاه خبرداد و خاطر نشان کرد: حضور مجموعه های پیکرتراش از برنامه‌های ویژه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ نیمور محلات بوده و در قالب ارتباط صنعت و هنر از اساتید بزرگ این حوزه با هدف استفاده بهینه و ایجاد ارزش افزوده از ضایعات سنگ دعوت شده است.

لازم به ذکر است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ نیم ور محلات از 16 الی 19 مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه سنگ در 15 کیلومتری محلات برگزار می شود.

عناوین برگزیده