تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۵۹۵۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

مذاکره با بانک مرکزی برای تامین 100 میلیارد تومان سرمایه صنعت، معدن و مسکن/ سرمایه گذاران تولید آلومینا، حمایت می شوند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با روش های مختلف، درصدد تامین سرمایه مورد نیاز بخش صنعت و معدن هستیم. رحمانی همچنین گفت که از سرمایه گذاری در تامین مواد اولیه صنعت آلومینیوم به ویژه تولید پودر آلومینا حمایت می کنیم.
مذاکره با بانک مرکزی برای تامین 100 میلیارد تومان سرمایه صنعت، معدن و مسکن/ سرمایه گذاران تولید آلومینا، حمایت می شوند

به گزارش می متالز، رضا رحمانی امروز در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیر آهنی ایران و فن آوری های وابسته، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به محدودیت سرمایه، با بانک های مختلف، بازار سرمایه و روش های نوین مالی، درصدد تامین سرمایه مورد نیاز بخش صنعت و معدن و تحقق برنامه ها هستیم.

وی افزود: با بانک مرکزی مذاکره داشته ایم تا 100 هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت حوزه های صنعت، معدن و مسکن را طی 6 ماهه دوم تامین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه پیرو نام گذاری امسال به سال رونق اقتصادی، در اتاق های فکر این وزارتخانه، از مطالعات انجام شده و مطالعات قبلی، 7 محور تهیه شد، تصریح کرد: بخش معدن و صنایع معدنی، یکی از محورها بود که انقلاب معدنی نام گرفت.

وی ادامه داد: در این محورها، 35 برنامه اجرایی تدوین شد. در حوزه معدن با اقدامات عادی به جایی نمی رسیم. انقلاب معدنی یک نگاه عمیق نیاز دارد و همه بخش ها برای این منظور باید بسیج شوند.

رحمانی با بیان اینکه اکتشافات گذشته سطحی و به صورت ژئوفیزیک هوایی بوده است، گفت: امسال به اندازه سال های گذشته، برنامه اکتشاف داریم که در آن شرکت های دولتی و خصوصی حضور دارند.

 

به ذخایر جدید دست یافته ایم

وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط کشور، اکتشافات جدید انجام شده و در برخی بخش ها 2 برابر شده و به ذخایر جدیدی در استان ها به ویژه استان های محروم دست یافته ایم و در برخی استان ها نیز، معادن بزرگی کشف شده است.

رحمانی با بیان اینکه تحریم داخلی معنی ندارد، گفت: هر انجمن تخصصی در بخش معدن و صنایع معدنی مسوولیت پذیر باشد به او اعتماد داریم.

وی افزود: در حوزه معدن و صنایع معدنی، اصل بر نیاز داخل است و نیاز داخل باید تامین شود. وقتی نیاز داخل داریم صادرات نباید صورت گیرد به همین سبب اولویت انجمن ها هم باید بر نیاز داخل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ما بر عدم خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال است به جز مواردی که مصرف مازاد داریم.

وی ادامه داد: هر وزارتخانه باید قبل از تصمیم گیری، با اهل فن، تشکل های تخصصی و دانشگاه ها مشورت کند تا تصمیم ها پخته گرفته شود. در سال 98، تعدد و تکثر بخشنامه ها به حداقل رسیده است.

 

تشکر از ایمیدرو و معاونت معدنی

رحمانی خاطرنشان کرد: اکنون توازن در فولاد و مس بیشتر شده است و از این رو، از ایمیدرو و معاونت معدنی وزارتخانه تشکر می کنیم.

وی افزود: برای توسعه معادن کوچک، تصمیم مناسبی گرفته شده است. در این حوزه، شرکت مس اعلام کرده که تضمین خرید روز محصول و سرمایه گذاری بلندمدت را انجام می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: در 400 نقطه امیدبخش، زیرساخت ها فراهم شود تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی حضور یابند. ما نیز همه نوع حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حوزه آلومینیوم، تامین پودر آلومینا گلوگاه این صنعت است به همین دلیل هر از شرکت های سرمایه گذار در این حوزه حمایت می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اکتشافات بوکسیت گفت: توسعه و اکتشافات جدید در جاجرم انجام می شود. وی همچنین توسعه فاز دوم تولید آلومینا در جاجرم را مورد تاکید قرار داد.

رحمانی گفت: اعلام کرده ایم در هر رویدادی، نمایشگاه ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ مستقر شود. وی ادامه داد: حوزه معدن و صنایع معدنی، تشنه دانش جدید و استارت آپ است و نوسازی تجهیزات معدنی، یکی از برنامه ها ما است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش تولیدات معدنی و صنایع معدنی در سال گذشته 20 میلیارد دلار بود و امسال با تلاش دوستان افزایش می یابد.

وی ادامه داد: صادرات برخی محصولات نظیر مس در شرایط فعلی افزایش یافته است و این نشان می دهد ظرفیت بالایی داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید فولاد در 8 ماهه 2019 میلادی، 17.5 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، 6.5 درصد و نسبت به میانگین تولید جهانی 3.5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در صنعت فولاد به طور نسبی خودکفا شده ایم،‌ افزود: در این صنعت، کمبود الکترود گرافیتی نگرانی هایی ایجاد کرده بود که خوشبختانه امسال فاز نخست تولید الکترود گرافیتی به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی افتتاح می شود.

رحمانی گفت: در پروژه های مس تاکید کرده ایم باید به مسائل زیست محیطی توجه شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده