تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۶۷۱
کد خبر: ۵۹۷۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یزدخواستی در گفت و گو با «می متالز» مطرح کرد:

سال خوب فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه «فولاد» از 13 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان در پایان سال

می متالز - انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اپلیکیشن بسیار خوبی ارائه کرده و اطلاعات بسیار خوبی در آن وجود دارد. جای چنین نرم افزاری در ایران و صنعت فولاد خالی بود که ارائه شد.
سال خوب فولاد مبارکه/ افزایش سرمایه «فولاد» از 13 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان در پایان سال

به گزارش می متالز، مهندس رضا یزدخواستی - معاونت سرمایه گذاری و امور شرکت های فولاد مبارکه اصفهان - در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری، تحلیلی و اطلاع رسانی «می متالز» در حاشیه مجمع انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در تاریخ 9 مهرماه 1398 به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح مصاحبه با وی به شرح ذیل است:

آقای مهندس مراسم رونمایی از اپلیکیشن انجمن فولاد انجام شد، نظر شما در مورد این اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن بسیار خوبی ارائه شده و اطلاعات بسیار خوبی در آن وجود دارد. این اپلیکیشن به خصوص برای کسانی که خواستار خرید محصولات فولادی ایران هستند رفرنس خوبی برای استفاده است.

تولیدکنندگان داخلی می توانند از توانمندی های یکدیگر آگاه شوند. در واقع شبکه ای ایجاد شده تا تولید کننده و صادر کننده از آن بتوانند استفاده کنند. جای چنین نرم افزاری در ایران و صنعت فولاد خالی بود که ارائه شد.

در مورد آخرین تحولات گروه فولاد مبارکه توضیح می دهید؟

باید بگویم علی رغم شرایط تحریمی وضع ما خوب است.

آمار تولیدی ما در 6 ماهه اول سال که اعلام شده نشان می دهد هم تولید و هم فروشمان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. همچنین صادرات ما -  به لحاظ ارز حاصل از صادرات - نیز افزایش داشته است. خدا را شاکریم که وضعیت خوب و رضایت بخشی داریم.

برنامه داریم که در 6 ماهه دوم افزایش سرمایه داشته باشیم که آن نیز از محل سود انباشته شرکت خواهد بود. در حال حاضر سرمایه ما 13 هزار میلیارد تومان است اما بعد از افزایش سرمایه در ماه های پایانی سال،  به 20 هزار میلیارد تومان خواهیم رسید.  بحمدلله سال خوبی برای فولاد مبارکه بوده است.

وضعیت کنسانتره و گندله را چطور می بینید؟

درحال حاضر کنسانتره و گندله یکی از معضلات اغلب فولاد سازان در کشور است و مسوولین محترم وزارت صمت و سازمان ایمیدرو در تلاش هستند تا با کمک خود فولاد سازان این معضل را رفع کنند.

در حال حاضر می توان گفت بزرگترین چالش صنعت فولاد تامین مواد اولیه است که امید داریم این مشکل نیز برطرف شود.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده