تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۵۹۸۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن‌پور:

مخالفت ها با روند تصویب لایحه تجارت مبنای کارشناسی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری امکان بررسی بیشتر لایحه اصلاح قانون تجارت در صحن علنی از برخی منتقدان لایحه تجارت خواست به جای مخالفت‌های بی‌اساس پیشنهادهای اصلاحی ارائه دهند.
مخالفت ها با روند تصویب لایحه تجارت مبنای کارشناسی ندارد

به گزارش می متالز، شهباز حسن‌پور به نقدهایی مبنی بر تصویب سریع و غیرکارشناسی کتاب اول لایحه اصلاح قانون تجارت اشاره کرد و گفت: باتوجه به حضور در مجلس از دوره هشتم در جریان بررسی این لایحه از آن زمان تاکنون هستم، بدین معنا که لایحه فوق در مجلس هشتم، نهم و دهم مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت و هیچ بندی از این لایحه بدون بررسی کارشناسان وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس، پارلمان بخش خصوصی، دیگر افراد خبره و... به تصویب نرسیده است.

 

امکان بررسی بیشتر لایحه اصلاح قانون تجارت در صحن علنی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از جلسات در اتاق بازرگانی با حضور متخصصان برگزار شده است، افزود: افراد معتقد به بررسی بیشتر لایحه تجارت بدانند؛ امکان بررسی بیشتر این لایحه در صحن علنی مجلس وجود دارد چراکه هنوز بندهای بسیاری به تصویب نرسیده‌ و حتی ممکن است برخی از مواد به کمیسیون تخصصی جهت بررسی و اصلاح ارجاع شوند.

 

برخی منتقدان لایحه اصلاح قانون تجارت به جای مخالفت‌های بی‌اساس پیشنهادهای اصلاحی دهند

وی به برخی منتقدان تصویب لایحه تجارت توصیه کرد که به جای مخالفت‌های بی‌اساس پیشنهادهای اصلاحی ارائه دهند، هرچند برخی از رسانه‌ها بدون حضور در کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و جلسات تخصصی بررسی لایحه فوق، علیه آن گزارش تهیه می کنند درحالی که لایحه فوق در 3 دوره مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

 

برخی افراد تخریب مجلس را در آستانه انتخابات دنبال می‌کنند

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی معتقد است اکنون با توجه به نزدیکی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس برخی افراد به عمد تخریب مجلس را دنبال می‌کنند چراکه منافع آن‌ها در این کار است، درحالی که این تخریب‌ها به‌معنای زیرسوال بردن تمامیت مجلس است نه یک نماینده، که این کار به ضرر تمام جامعه خواهد بود.

عناوین برگزیده