تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۵۹۸۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدف فولاد سیرجان ایرانیان جلوگیری از خروج سرمایه کشور است

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان گفت: هدف اصلی شرکت فولاد سیرجان ایرانیان تولید، تامین نیاز داخلی و صادرات محصول بالاتر با ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور بوده و این امر ضمن اشتغال زایی از خروج سرمایه جلوگیری می کند.
هدف فولاد سیرجان ایرانیان جلوگیری از خروج سرمایه کشور است

به گزارش می متالز، رمضان‌ قربان ابراهیمی در نشست خبری در سیرجان افزود: هدف ما جایگزینی حلقه‌های گمشده و تامین نیاز داخل کشور است و لذا با همکاری دیگر شرکت ها جلوی واردات آهن اسفنجی را گرفتیم و مازاد تولید این شرکت صادرات می شود.

وی اظهار داشت: چهار محموله گندله، آهن اسفنجی و بیش از 20 هزار تن شمش به خارج از کشور صادرات کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان گفت: این شرکت یک و نیم میلیون تن کنسانتره مازاد تولید می کند که بخشی از تولیدات به شرکت فولاد بوتیا واگذار می شود و در صورت تامین آن، می توانیم تولید گندله خود را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه خط احیا و فولادسازی شرکت فولاد سیرجان ایرانیان توسعه می یابد گفت: ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن در شرکت 4 میلون تن است.

مهندس ابراهیمی در ادامه افزود: در راستای افزایش ظرفیت تولید در سال جاری، استخراج و تولید 1.5 میلیون تن سنگ‌آهن از معدن شماره 2، استخراج و تولید 2 میلیون تن سنگ‌آهن از معدن شماره 4، تولید 1.6 میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، تولید 1.1 میلیون تن گندله و تولید حدود 200 هزار تن شمش فولادی در دستور کار 6 ماهه دوم شرکت قرار گرفته است.

ذخیره فولاد سیرجان ایرانیان بیش از 50 سال است

مهندس ابراهیمی با بیان اینکه در افق 1404 تولید 55 میلیون تن فولاد هدف گذاری شده است افزود: اینک حدود 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود و اگر به این آمار برسیم معادن شناخته شده، ما را سال های زیادی پشتیبانی نمی کند لذا باید اکتشافات انجام شود که رشته اشتغال در معادن تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه واردات مواد خام از خارج کشور بررسی می شود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و میدکو برای پشتیبانی معادن، برنامه اکتشافات را به صورت جدی دنبال می کنند.

مدیرعامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان تصریح کرد: معدن 2، 4 و 6 در تملک این شرکت تا بیش از 50 سال ذخیره استخراج دارند لذا باید اکتشافات را پیگیری و نگاهی به واردات مواد خام از خارج از کشور داشته باشیم.

پارامترهای زیست محیطی را رعایت کردیم

وی اضافه کرد: از سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بردسیر مجوز صنعت سبز دریافت کردیم و در این راستا پارامترهای زیست محیطی را رعایت کردیم.

مهندس ابراهیمی گفت: مساله صدا و آلودگی با نصب مانیتوریگ کنترل می شود و موظف به رعایت مسائل زیست محیطی هستیم.

وی اظهار داشت: 6 هکتار فضای سبز در مجتمع سیرجان احداث شده که آن را گسترش خواهیم داد.

مدیرعامل فولاد سیرجان ایرانیان عنوان کرد: ورزش در فولاد سیرجان ایرانیان به صورت حرفه ای با حضور تیم‌های والیبال و فوتسال در لیگ های کشوری دنبال می شود.

شرکت فولاد سیرجان مصرف آب خود را کاهش داد

مهندس ابراهیمی تاکید کرد: مشکل آب در استان کرمان احساس می شود و موظفیم میزان هدررفت آب را به صفر برسانیم لذا با استفاده از بهترین تکنولوژی و با بیشترین دقت مصرف آب را تا 30 درصد کاهش می دهیم.

وی تصریح کرد: سه پروژه و سیستم را به صورت مشخص برای کاهش مصرف آب و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در شرکت فولاد سیرجان ایرانیان اجرا کردیم.

مدیرعامل فولاد سیرجان ایرانیان افزود: با اجرای پروژه‌ای، آب را مجددا استحصال می کنیم و مصرف آب را کاهش دادیم و همچنین شرکت فولاد سیرجان ایرانیان از پروژه انتقال آب از خلیج فارس سهم دارد و بخشی از آب خود را از این محل تامین می کند.

فولاد سیرجان ایرانیان یک هزار و 900 شغل مستقیم ایجاد کرده است

وی بیان کرد: شرکت فولاد سیرجان ایرانیان به صورت مستقیم یک هزار و 900 نفر اشتغال زایی کرده و در اشتغال بیش از یک هزار و 800 نفر در معادن، فضای سبز، حمل و نقل و بخش نگهداری مجموعه برون سپاری انجام دادیم.

ابراهیمی افزود: هر فردی که به صورت مستقیم در فولاد اشتغال دارد، بیش از 10 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می کند.

تولید از معدن تا شمش در فولاد سیرجان ایرانیان دنبال می‌شود

وی با بیان اینکه مسیر خالص‌سازی را پیش می رویم گفت: کارخانجات فولاد سیرجان ایرانیان سنگ آهن را به کنسانتره، گندله و از آنجا به آهن اسفنجی و شمش تبدیل می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان افزود: این شرکت برنامه از معدن تا شمش را دنبال می کند و سه معدن به صورت کامل و یک معدن به صورت اشتراکی خوراک کارخانجات این شرکت را تامین می کنند.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت میدکو با توجه به ذخیره مناسب در قالب چندین شرکت زیرمجموعه از سال 89 در استان کرمان فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و تدارک، استخراج را با اجرای پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری به ارزش 25 هزار میلیارد تومان تعریف کرده است.

همچنین خبرنگاران از بخش های مختلف شرکت فولاد سیرجان ایرانیان ازجمله کنسانتره و گندله سازی، سنگ شکن و اتاق کنترل بازدید کردند.

 

عناوین برگزیده