تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۵۹۹۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

سرانجام ایجاد موزه صنعت در کارخانه سیمان ری/ پای معارض در میان است

می متالز - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر علت کندی ایجاد موزه صنعت در کارخانه سیمان ری را وجود معارضان عنوان کرد.
سرانجام ایجاد موزه صنعت در کارخانه سیمان ری/ پای معارض در میان است

به گزارش می متالز، پیروز حناچی اواخر اسفندماه سال گذشته از واگذاری 30 ساله کارخانه سیمان از سوی هیات دولت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: بنا داریم تا بخشی از این کارخانه را به موزه صنعت تبدیل کنیم.

از اعلام این خبر حالا شش ماه گذشته و خبری از ایجاد موزه صنعت که حناچی آن را یکی از دستاوردهای شهرداری تهران دانسته نیست.

البته حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از پیگیری این موضوع خبر داده و گفت: این کارخانه معارضانی دارد که شهرداری تهران باید با آن‌ها توافق کند.

او ادامه داد: همچنین تا آنجایی که من خبر دارم مشاور طرح انتخاب شده و در حال آماده کردن ایده‌ای برای ایجاد موزه صنعت است. بعد از تصویب طرح، شهرداری برای آن از طریق مناقصه مجری انتخاب خواهد کرد.

کارخانه سیمان شهرری یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های ایران است که از آن به عنوان نخستین خط تولید سیمان کشور یاد می‌شود. همچنین تنها قطعه باقی مانده از آخرین کتیبه سنگ نوشته دوره فتحعلی‌شاه قاجار، سال‌ها است که میان ضایعات کارخانه سیمان ری مدفون شده است.

عناوین برگزیده