تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۵۹۹۶۰
معاون وزیر راه خبر داد:

قرارداد سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در بندر رجایی امضا شد

می متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی خبر داد.
قرارداد سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در بندر رجایی امضا شد

به گزارش می متالز، محمد راستاد امروز در مراسم امضای قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی اظهار داشت: امروز شاهد انعقاد قرارداد بزرگترین پایانه بندری کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان هستیم که این میزان سرمایه گذاری معادل  ۵۰ درصد کل سرمایه گذاری های بخش خصوصی در تمامی بنادر کشور که به ۱۰ هزار میلیارد ریال می رسد، است.

وی افزود: تاکنون پایانه اختصاصی مواد معدنی و فولادی در بنادر نداشته ایم. این در حالی است که بخش عمده ترافیک کشتی ها متعلق به صادرات مواد معدنی برای تولید فولاد است که با احداث این ترمینال به این تقاضای صادر کنندگان مواد معدنی پاسخ داده خواهد شد.

مدیر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه باید در سال ۱۴۰۴ به صادرات ۵۵ میلیون تن مواد معدنی در سال برسیم، یادآور شد: با احداث این ترمینال که فاز نخست آن در سه سال آینده به بهره برداری می رسد، گام بزرگی برای رسیدن به سند چشم انداز توسعه برخواهیم داشت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این پایانه به ارتقای رقابت پذیری صادرات مواد معدنی میان صادر کنندگان ایرانی در دنیا کمک می کند و صفر تا صد پایانه را اعم از زیرساخت ها و روبناها توسط بخش خصوصی احداث می شود.

راستاد گفت: معتقدیم باید زمان بندی پروژه به دقت و براساس برنامه ارائه شده اجرا شود و شرکت مجری پس از تحویل اراضی بندری اقدام به آغاز پروژه کند.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص نحوه واگذاری اراضی گفت: سرمایه گذاری در قالب BOT بوده و واگذاری اراضی به معنی مالکیت آنها نیست بلکه شرکت سازنده ظرف ۳۳ سال از این ترمینال بهره برداری خواهد کرد.

عناوین برگزیده