تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۵۹۹۷۴
رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه بازار استارت آپ‌های فضایی

می متالز - توسعه بازار خدمات فن آوری فضایی از اموری است که به شدت مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است، در همین راستا صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین «سازمان فضایی» و «ایمیدرو» با هدف توسعه استارت آپ‌های حوزه فضایی به امضا رسید.
امضای تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه بازار استارت آپ‌های فضایی

به گزارش می متالز، صبح امروز رئیس سازمان فضایی ایران در حاشیه همایش «توسعه فعالیت‌های اکتشافی ایران، پهنه‌های اکتشافی، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در حوزه هنری برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدرو به امضا رساند. مرتضی براری درباره هدف این تفاهم‌‎نامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه بازار و فراهم کردن بستر مناسب برای ورود و توسعه استارت‌آپ‌های حوزه فضایی در صنعت معدن کشور و به منظور ارائه خدمات نوین در این حوزه به امضا رسید.

براری، ایجاد بستر مناسب برای بهبود عملکرد و ارتقای بهره‌وری در حوزه معادن و صنایع معدنی با استفاده از فن آوری‌های پیشرفته فضایی/ سنجش از دور و سرویس‌های ایجاد شده بر مبنای داده‌های ماهواره‌ای برای ایجاد مزیت رقابتی در بخش معدن کشور و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فن آاوری و خلق ارزش افزوده را از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مبادله شده میان سازمان فضایی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برشمرد.

رئیس سازمان فضایی ایران درباره محورهای اصلی این تفاهم‌نامه گفت: مشارکت در تامین داده‌های فضایی قابل کاربرد در زمینه شناسایی و پایش پهنه‌های معدنی، ایجاد بستر و زیرساخت‌های بکارگیری داده‌های فضایی برای تعیین مناطق امیدزای معدنی کشور، حمایت از رودیکردهای نوین و نوآورانه فضاپایه به منظور ارتقای فرایند مدیریت معادن کشور و همکاری در ارتقای سطح عملکرد بنگاه‌ها و شرکت‌های معدنی با استفاده از داده‌های فضایی از جمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده