تاریخ: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۶۰۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
انارکی محمدی نشست کمیسیون اقتصادی را تشریح کرد:

بررسی ۱۲ سوال از وزیر صمت/ ۲ سوال به صحن ارجاع شد

می متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون ۱۲سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد که برخی از نمایندگان سوال‌کننده به رحمانی برای ارائه گزارش‌های لازم مهلت دادند.
بررسی ۱۲ سوال از وزیر صمت/ ۲ سوال به صحن ارجاع شد

به گزارش می متالز، احمد انارکی محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (2 مهر ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان نشست امروز 12 سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

وی با بیان اینکه سوال علی اکبر کریمی درخصوص گشایش نماد اعتبار کسب و کارهای اینترنتی بود، افزود: وزیر صمت درباره این سوال توضیحاتی ارائه داد و در نهایت مقرر شد؛ مهلت یک هفته‌ای برای ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه در نظر گرفته شود.

انارکی بیان کرد: نماینده سوال کننده بعدی نصرالله پژمانفر بود که 5 سوال از وزیر صمت مطرح کرد؛ نخستین سوال درباره ماده 13 قانون قاچاق کالا بود، آقای رحمانی توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد؛ مهلتی برای ارائه توضیحات بیشتر در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دومین و سومین سوال نماینده مشهد و کلات درباره تولید ژلاتین گاوی حلال و طرح رجیستری موبایل بود که برای هر دو سوال به آقای رحمانی برای ارائه توضیحات مهلت داده شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پژمانفر از توضیحات وزیر صمت درباره ثبت سفارش و متالوژی پودر نیز قانع شد.

 

افزایش قیمت‌ها محور سوال حاجی دلیگانی از وزیر صمت

وی یادآور شد: سوال کننده بعدی حسینعلی حاجی دلیگانی بود که 2 سوال مطرح کرد؛ افزایش قیمت‌ها و اجرایی نشدن برنامه‌های وزارت صمت و واردات 13 تن سنگ پا، محور سوالات این نماینده از آقای رحمانی بود، پس از توضیحات وزیر صمت نماینده شاهین شهر به وزیر 2 هفته برای ارائه گزارش‌های لازم مهلت داد.

انارکی به سوالات سیدناصر موسوی لارگانی از وزیر صمت اشاره کرد و افزود: افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و چرایی کوتاهی وزارت صمت در عمل به وظایف ذاتی خود در حوزه بازرگانی محور سوالات این نماینده از رحمانی بود که نماینده فلاورجان از پاسخ های وزیر قانع نشد و سوالات به صحن ارجاع شد.

 

نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی سوال جاسمی از رحمانی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قاسم جاسمی در سوال نخست خود به افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو پرداخت و در سوال بعدی خود به نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی اشاره کرد که برای ارائه توضیحات مهلت داده شد.

عناوین برگزیده