تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۶۰۱۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری

می متالز - احتمالا جو روانی ناشی از حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، سهم های ارزان تر بازار را تحت تاثیر قرار داده و قیمت ها رو به بالا، رند خواهد شد و تا زمان اجرای این طرح، سهمی با قیمت کمتر از ارزش اسمی در بازار نخواهیم داشت.
معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، شاخص کل، با عبور از محدوده ۳۲۶هزار واحدی رکورد دیگری از خود بر جای گذاشت و نشان داد قدرت جریان نقدینگی از هر تکنیکال و فاندامنتالی قدرتمندتر است.

نیما ملایی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: اگر رشد بازار سرمایه را از منظر رشد سودآوری شرکت‌ها و وضعیت بنیادی سهم‌ها بررسی کنیم، شاید رشد بازار کمی بیش از حد باشد؛ ولی رشد بازار سرمایه در مقایسه با سایر مولفه های اقتصادی همچون نرخ ارز و نیز ارزش جایگزینی، رشد معقولی بوده و نمی‌توان گفت بازار سرمایه حباب دارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد روند بازار سرمایه در نیمه دوم سال صعودی باشد ولی ممکن است دوره‌های اصلاح و استراحت نیز طی این مدت رخ دهد.

وی افزود: با توجه به نرخ ارز نیمایی و اختلاف اندک آن با نرخ بازار آزاد، شرکت‌های بنیادی و صادرات‌ محور هنوز جای رشد سودآوری خواهند داشت؛ همچنین شرکت‌هایی که برنامه اصلاح ساختار مالی در دستور کار دارند (مانند خودرویی‌ها) نیز، مستعد رشد هستند؛ اما بعضی سهم‌های کوچک بازار پایه یا سهم شرکت‌های کوچکی که فقط فروش داخلی دارند، تحت تاثیر ورود هیجانی پول، رشد زیادی داشته و در حال حاضر سرمایه‌گذاری در آنها پرریسک شده و توجیه ندارد.

ملایی در مورد تاثیر طرح حذف ۴ صفر از واحد پول ملی بر بازار سرمایه اظهار کرد: احتمالا جو روانی ناشی از حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، سهم‌های ارزان‌تر بازار را تحت تاثیر قرار داده و قیمت‌های رو به بالا، رند خواهد شد و تا زمان اجرای این طرح، سهمی با قیمت کمتر از ارزش اسمی در بازار نخواهیم داشت.

عناوین برگزیده