تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۶۰۱۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو حقوق دولتی معادن را به کرمان پرداخت نمی‌کند

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۶۵ درصد از حقوق دولتی معادن در اختیار سازمان ایمیدرو قرار دارد که باید در توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور هزینه شود و از این اعتبارات به میزان سهم استان تاکنون به کرمان پرداخت نشده است.
ایمیدرو حقوق دولتی معادن را به کرمان پرداخت نمی‌کند

به گزارش می متالز، جعفر رودری روز پنجشنبه در ششمین نشست شورای معادن استان کرمان افزود: ۱۵ درصد معادل بیش از ۸۰ میلیارد تومان از مجموع ۸۸ درصد حقوق دولتی معادن که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، سالانه باید به استان کرمان برگردد و در بخش های دامپزشکی، منابع طبیعی و دیگر حوزه ها پرداخت شود که تاکنون محقق نشده است.

وی اظهار داشت: ۶۵ درصد از مجموع ۸۸ درصد حقوق دولتی معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار سازمان ایمیدرو قرار دارد که باید برای تکمیل زیرساخت های صنعتی و معدنی کشور هزینه شود و استان کرمان با بیشترین سهم معادن تاکنون از این محل اعتباری دریافت نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تاکید کرد: به نحوه پرداخت و توزیع اعتبارات توسط ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) اعتراض داریم که حقوق قانونی استان کرمان را پرداخت نمی کند.

وی عنوان کرد: ۱۲ درصد مابقی حقوق دولتی معادن مربوط به خسارت‎‌ها به منابع طبیعی است.

عناوین برگزیده