تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۷۴۷
کد خبر: ۶۰۱۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

به داد صنعت سیم و کابل برسید

می متالز - حسین حق بیان در میزگرد تخصصی تحریم ها و جهش ارزی و تاثیر آن ها بر تجارت مس و معاملات آن در بورس کالا در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی و فناوری های وابسته از کم و کاستی های صنعت سیم و کابل سخن گفت.
به داد صنعت سیم و کابل برسید

به گزارش می متالز، حسین حق بیان دبیر انجمن سیم و کابل در میزگرد تخصصی در دومین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاهی به تولید و بازار گفت: صنعت سیم و کابل پرمصرف ترین مشتری مس برای تولید مفتول مسی است. در 6 ماه گذشته عرضه مس از هزار تن کاهش پیدا کرده و صنعت سیم و کابل در هفته گذشته توان خرید فقط 80 تن مس را داشته است.
به گفته حق بیان تولید سیم و کابل با افت رو به رو است. پروژه های دولتی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی است و بازار کشش ندارد.
حق بیان ادامه داد: مشتری های ما عراق و افغانستان هستند که خرید خود را نه با دلار بلکه با ریال انجام می دهند و متاسفانه بانک مرکزی از ما تقاضای دلار دارد. با نبود دلار صادرکنندگان چندین سال است 9% ارزش افزوده خود را نگرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه های ما یکی پس از دیگری بیمارند و تعدیل نیرو دارند و کسی نمی پرسد مشکل از کجاست؟
وی ادامه داد: سال گذشته با فروش 4 ماهه مس ما تکان خوبی در این صنعت خوردیم که متاسفانه این فروش را قطع کردند. با وجود این مشکلات ارزی چگونه می توانیم در عرصه صادرات حضور داشته باشیم؟ ما روز به روز در حال افت هستیم.
حق بیان در پایان گفت: خواسته ما فقط این است که مس را 4 ماهه در اختیار ما بگذارید.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده