تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۶۰۲۳۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۴۵۰ فعال معدنی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اعلام آمادگی کردند

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی ، ۵۰ فعال معدنی و رایزن بازرگانی خارجی برای شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اعلام آمادگی کردند.
۴۵۰ فعال معدنی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اعلام آمادگی کردند

به گزارش می متال ، «رضا ملکی» روز شنبه افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ ایران  از ۱۶تا ۱۹ مهر ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه سنگ ایران واقع در نیم‌ور محلات برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: حضور رایزن‌های بازرگانی و تجار ایرانی از کشورهای آفریفای جنوبی، الجزایر، ترکمنستان، روسیه، افغانستان و ویتنام قطعی شده و اقدامات لازم از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای شرکت در نمایشگاه و آشنایی با توانمندی‌های معدنی در دست انجام است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات ادامه داد: با برگزاری نشست‌های متعدد، هماهنگی لازم برای حضور مسئولان نمایشگاهی معتبر خارجی از کشورهای هند، ترکیه ، ایتالیا و چین و حضور مجلات و روزنامه‌های بین‌المللی صورت گرفته است .

ملکی تصریح کرد: برگزاری دومین میز سنگ کشور با حضور نخبگان معدنی و مدرسان صنایع سنگ با هدف توسعه صادرات در سومین روز برپایی  نمایشگاه و برپایی سمینارهای تخصصی و آموزشی با حضور صاحب‌نظران مطرح از دیگر برنامه‌های دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات اضافه  کرد: برای معرفی محصولات فرآوری شده واحدهای سنگ ایران نمایشگاهی در فضای ۹۰ هزار مترمربع  پیش‌بینی شده که بیش از ۲۰ هزار مترمربع آن عرصه مسقف و بقیه روباز است.

ملکی افزود: در فضای باز این نمایشگاه از ۲۰۰ معدن سنگ اقصی نقاط ایران ۲۰ هزار تن سنگ کوپ به نمایش گذاشته می‌شود.

وی  افزود: مهمترین اولویت در این نمایشگاه تلاش برای افزایش صادرات سنگ ایران است اگرچه عملکرد صنعت سنگ ایران در حوزه تولید و فرآوری قابل دفاع است اما، در زمینه صادرات عملکرد ضعیفی وجود دارد باید جبران شود.

نمایشگاه بین‌المللی سنگ تزئینی ایران در ۱۰ کیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع برپا می‌شود.

۷۰ معدن فعال سنگ در شهرستان محلات وجود دارد که ذخیره قطعی ماده معدنی آن ها ۳۰ میلیون تن است.

۲ میلیون تن مواد خام سنگ تزئینی سالانه از این معادن برداشت می‌شود و بیش از ۲ درصد سنگ ساختمانی و هشت درصد سنگ تراورتن جهان در محلات تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به مصرف می‌رسد.

۲۸۰ واحد فرآوری با ظرفیت ۱۸ میلیون متر مربع سنگ در محلات فعالیت دارد که ۱۳ درصد تولید کشور در این شاخه انجام می‌شود.

عناوین برگزیده