تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۶۰۳۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت:

آلومینیوم جنوب ماه آینده راه‌اندازی می‌شود/ ۷۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود

می متالز - مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اهمیت افتتاح و راه‌اندازی این طرح آلومینیومی اظهار کرد: براساس اهداف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آبان ۹۸ این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد.
آلومینیوم جنوب ماه آینده راه‌اندازی می‌شود/ ۷۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، امیر صباغ در این زمینه گفت: طرح یاد شده بزرگترین طرح تولید شمش آلومینیوم در ایران است که راه اندازی این کارخانه نه تنها مواد اولیه صنایع پایین دستی را تامین می‌کند بلکه در زمینه اشتغالزایی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه افزود: هزینه ساخت و تکمیل این پروژه یک میلیارد دلار بوده و با توجه به تامین تمام مواد اولیه مورد نیاز افتتاح و راه اندازی خطوط تولید حداکثر تا پایان ماه آینده این کارخانه شروع به کار خواهد کرد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو همچنین تاکید کرد: برای اینکه پروژه‌های توسعه‌ای این واحد نیز در موعد مقرر اجرایی شوند همه اکنون تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را تدارک دیده‌ایم و برای تداوم تولید آن برای هر فاز کارخانه آندسازی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی این کارخانه، شمش، اسلب و بیلت آلومینیوم است که ظرفیت سالانه آن در فاز نخست ۳۰۰ هزار تن است و با تکمیل فازهای ۲ و ۳ به یک میلیون تن خواهد رسید.

صباغ درباره میزان اشتغال زایی این پروژه نیز گفت: براساس برآوردهای انجام شده به ازای هر فرصت شغلی مستقیم در این پروژه تقریبا ۴ فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد خواهد شد، بنابراین با درنظر گرفتن افتتاح فاز اول کارخانه که ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم دارد میزان اشتغال زایی غیرمستقیم این واحد تولیدی نیز ۶۰۰۰ نفر خواهد شد.

عناوین برگزیده