تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۶۰۳۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هپکو طی دو ماه به مسیر تولید برمی‌گردد/ واگذاری از طریق پیمان مدیریت

می متالز - رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه تولید در کارخانه هپکو ظرف یکی، دو ماه آینده از سر گرفته می‌شود، گفت: بعد از دوره گذار و تعیین تکلیف بدهی‌های کارخانه، واگذاری از طریق پیمان مدیریت صورت می‌گیرد.
هپکو طی دو ماه به مسیر تولید برمی‌گردد/ واگذاری از طریق پیمان مدیریت

به گزارش می متالز، علیرضا صالح، در مورد پرداخت حقوق کارگران شرکت هپکو اراک گفت: همه حقوق و مطالبات کارگران هپکو روز چهارشنبه هفته گذشته پرداخت شد و هیچ مطالبه به روز شده‌ای ندارند و حقوق کارگران تا پایان شهریور ماه به صورت کامل پرداخت شد.

وی اظهار امیدواری کرد: تولید در شرکت هپکو ظرف یکی، دو ماه آینده شروع شود. 

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه آیا سفارش خرید برای هپکو دریافت کرده‌اید، گفت: منهای جذب سفارش‌های تولید، تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقد کردیم که بعد از اینکه مطالبات و زیان انباشته و اقساط بانکی شرکت هپکو تعیین تکلیف شود و این شرکت به سوددهی برسد، این شرکت در قالب پیمان مدیریت و با لحاظ کردن اهلیت متقاضی واگذار می‌شود.

صالح تأکید کرد: این نوع کارخانه‌ها ابتدا باید اصلاح ساختار شوند، زیان انباشته و مطالبات بانکی آنها تعیین تکلیف شود و به سوددهی برسند و بعدا واگذار شوند.

وی تأکید کرد: اصلاح ساختار به گونه‌ای است که متقاضیان در یک رقابت و در قالب کنسرسیومی از شرکت‌ها بیایند و زیان انباشته و مطالبات بانک‌ها در شرکت تعیین تکلیف شده، تولید راه‌اندازی شود و بعد از سوددهی از طریق پیمان مدیریت واگذار شود، در حال حاضر مقدمات را شروع کرده‌ایم.

* هپکو را از خریدار قبلی پس گرفتیم

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه سهام هپکو را از خریدار قبلی پس گرفته‌ایم، گفت: کارهای حقوقی و به موارد مرتبط با بورس برای شرکت هپکو دنبال می‌‌شود و ظرف هفته جاری کارخانه را تحویل می‌گیریم و ظرف یکی، دو ماه آینده تولید را شروع می‌کنیم.

صالح افزود: قبل از کنسرسیوم و پیمان مدیریت، منابع نقدینگی لازم را در اختیار مدیر دوره گذار قرار دادیم و این نقدینگی به اندازه‌ای است که بتواند تولید را شروع کند. 

* همه مشکلات هپکو مربوط به خصوصی‌سازی نیست

وی در مورد اینکه آیا در مقابل واردات ماشین‌آلات مشابه از هپکو حمایت می‌شود، گفت: به نکته خوبی اشاره کردید و حمایت از هپکو در مقابل واردات اگر انجام شود، هپکو دچار مشکل نمی‌شد، فضای اقتصاد کشور به گونه‌ای است که همه مشکلات هپکو مربوط به خصوصی‌سازی نیست، اگر بتوان تعرفه‌های گمرکی را به گونه‌ای ساماندهی کرد که هم واردات ماشین‌آلات دست دوم محدود شود و هم تولید داخلی به صرفه باشد و شرکت بتواند تولید را راه‌اندازی کند. در حال حاضر قراردادهایی بسته‌ایم و پیش‌تفاهماتی با بخش‌های مختلف داشته‌ایم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: عمده متقاضیان محصولات هپکو از داخل کشور هستند که باید سفارش خرید بدهند که از جمله متقاضیان می‌توان به سازمان حمل‌ونقل و راهداری وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد که تعهد کرد تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز خود را از داخل تأمین کند و با آقای حسن‌نیا مدیر این سازمان تفاهماتی روی کاغذ انجام دادیم. همچنین متقاضیان بعدی فعالان معدنی هستند که با عمده آنها نیز تفاهماتی داشته‌ایم که البته هنوز نهایی نشده است.

صالح گفت: متقاضیان دیگر هپکو سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستند که ماشین‌آلات راهسازی مورد نیاز خود را از طریق هپکو تأمین کنند و به زودی تفاهم‌نامه و قرارداد آن امضا می‌شود.

وی تأکید کرد: مدیریت جدید هپکو وقتی مستقر شود، قراردادها را می‌بندیم، فعلاً مدیر فعلی هپکو به عنوان مدیر موقت دوره انتقالی مدیریت این شرکت را بر عهده دارد و فعالیت‌ها به سمت جلو حرکت می‌کند و در آینده بازدیدی از هپکو می‌گذاریم تا از نزدیک در جریان مشکلات این شرکت قرار گیریم.

عناوین برگزیده