تاریخ: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۰۳۴۱
سرویس خبر : محیط زیست
بت کلیا:

موازی‌کاری دستگاه‌ها مانع از کنترل آلودگی هوای پایتخت شده است

می متالز - عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، نبود موفقیت در کنترل آلودگی هوای تهران را ناشی از موازی‌کاری دستگاه‌های مربوطه اعم از شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی خودروسازان در این حوزه دانست.
موازی‌کاری دستگاه‌ها مانع از کنترل آلودگی هوای پایتخت شده است

به گزارش می متالز، یوناتن بت کلیا، در مورد اعلام خبری از سوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مبنی بر ارسال نامه پلیس راهور تهران به حناچی برای توقف طرح کاهش آلودگی هوا که معتقد است شهرداری در اجرای آن تنها به دنبال درآمدزایی بوده خبر داد و تاکید کرد که اگر نتیجه حاصل نشود از طریق وزارت کشور در این خصوص تصمیم‌گیری خواهند کرد، گفت: در این مورد سازمان حمل و نقل و ترافیک باید تصمیم‌گیری کند، ضمن اینکه مجری این بخش نیز شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی هستند و باید در این رابطه با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند.

 

ضرورت تشکیل جلسه شورای هماهنگی توسط شهردار جهت بررسی درخواست پلیس راهور

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهردار تهران باید به سرعت در این رابطه جلسه شورای هماهنگی را برگزار کند تا با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی به یک تصمیم نهایی و واحد در این مورد برسند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، تصریح کرد: وقتی طرح زوج و فرد به خوبی اجرا نمی‌شود و به طور سلیقه‌ای در رابطه با نحوه اخذ عوارض برنامه‌ریزی می‌شود، نتیجه افزایش مشکلات ناشی از آلودگی هوا خواهد بود، ضمن اینکه تمام زحماتی که برای کنترل این معضل کشیده شده بود، از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است موازی‌کاری دستگاه‌های مربوطه در حوزه کنترل آلودگی هوا مشکلاتی را ایجاد کرده است، کما اینکه یکی از مصوبات حوزه شهری این بود که بر روی وسایل نقلیه عمومی فیلتر هوا نصب شود، اما خودروسازان به دلیل ناتوانی در تولید یا واردات آنها در این زمینه همکاری نکردند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون می‌طلبد که تمام دستگاه‌های مربوطه در حوزه کاهش آلودگی هوای تهران با کمک یکدیگر در جهت رفع این معضل برنامه‌ریزی کنند.

عناوین برگزیده