تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۰۵۰۰
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت:

فاز ۱۱ پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد/ مذاکره با شرکت بورسی

می متالز - وزیر نفت ضمن اشاره به عدم ابلاغ تصمیم نهایی برای افزایش قیمت بنزین گفت: با تعیین تکلیف توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، پترو پارس تمامی سهم اجرایی فاز نخست این قرارداد را برعهده گرفت.
فاز ۱۱ پارس جنوبی به پتروپارس واگذار شد/ مذاکره با شرکت بورسی

به گزارش می متالز، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از کارخانجات مپنا گفت: 27 فاز پارس جنوبی نیازمند فنآوری فشار افزایی هستند. حتی اگر توتال می‌ماند و برای فاز 11 سکوهای فشارافزایی نصب و عملیاتی می‌کرد باز هم به دنبال این بودیم که برای بقیه فازها این فنآوری را با استفاده از توان داخل عملیاتی کنیم.

وی از تعیین و تکلیف توسعه فاز 11 خبر داد و افزود: شرکت پتروپارس 100 درصد قرارداد را در فاز نخست اجرایی خواهد کرد و شرکت چینی از این قرارداد کنار گذاشته شده به طوری که تا پایان سال اولین جکت فاز 11 در این پروژه به منظور تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز نصب می‌شود. برای بخش دوم این قرارداد که فشارافزایی این پروژه است مذاکراتی با شرکت‌های داخلی از جمله شرکت مپنا آغاز کردیم.

این مقام مسوول در پاسخ به اینکه آیا در قیمت بنزین تغییری ایجاد می شود، گفت: هنوز تصمیم نهایی برای افزایش قیمت بنزین ابلاغ نشده است.هر از چندگاهی ادعاهایی نسبت به کیفیت بنزین مطرح می‌شود، کیفیت بنزین تولید داخل بالا است و در 9 کلان شهر با استاندارد یورو 4 عرضه می‌شود.

زنگنه در خصوص مذاکره با وزیر نفت عربستان نیز گفت: هیچ مشکلی با وی ندارم و بیش از 22 سال است با هم دوست هستیم و به رغم تمامی تنش‌های منطقه‌ای، دوستی همچنان حفظ شده است. در منطقه با هیچ کشور یا شخصی دشمنی نداریم و اگر هر کدام تقاضای مذاکره داشته باشند آماده‌ هستیم.

 

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده