تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۶۰۶۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تجهیز و نوسازی معادن کشور تا افق ۱۴۰۰

می متالز - خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت محور هفتگانه‌ای را موردنظر قرار داده که یکی از موارد آن توسعه معادن و صنایع معدنی است.
تجهیز و نوسازی معادن کشور تا افق ۱۴۰۰

به گزارش می متالز، در این بین سازمان زمین‌شناسی هم در این حوزه پروژه‌هایی از جمله احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس و همچنین پروژه تجهیز و نوسازی معادن کشور را تا افق ۱۴۰۰مورد نظر قرار داده است. این سازمان محلی، افراد تحصیلکرده در زمینه علوم زمین‌شناسی را دور هم جمع کرده تا بیشترین تمرکز را بر تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه‌های زمین‌شناسی داشته باشد. تمام تلاش ما این است که تا پایان سال، گزارش خوبی به سازمان‌های مربوط ارائه دهیم. سازمان زمین‌شناسی در تمام استان‌ها فعالیت می‌کند، همچنین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را بررسی و سعی می‌کند پروژه‌های جدیدی را آغاز کند. از ماموریت‌های مختلف این سازمان می‌توان به بیش از ۱۰۰۰روز ماموریت اکتشاف از سوی کارشناسان این سازمان اشاره کرد. از جمله پروژه‌ها نیز می‌توان از تهیه نقشه یکپارچه زمین‌شناسی کاربردی پهنه تهران و تهیه نقشه زمین‌شناسی مسیر متروی تهران یاد کرد. ازآنجایی‌که ایران رتبه سوم را در مخاطرات زمین‌شناسی دارد، مطالعات سازمان زمین‌شناسی برای مجموعه‌های مختلف کلیدی است. متاسفانه امسال بیش از ۲۰استان کشور درگیر سیلاب بودند و خسارت زیادی به کشور وارد شد.
خسارت سیلاب‌ها حدود ۶۰هزار میلیارد تومان برآورد شده، ضمن اینکه آثار روانی زیادی هم داشته است.
 بر اساس گزارش سازمان ملل، سیل از نظر خسارت، نخستین و بیشترین مخاطره و از نظر تلفات انسانی، سومین جایگاه را دارد. امسال سازمان ما در بخش‌های مختلف گزارش‌هایی را ارائه داده و تمام این موارد را بررسی کرده است. به این مهم توجه شده که چرا پل‌های قدیمی از دوره ساسانی در برابر سیل مقاوم بودند اما پل‌هایی که به‌تازگی در کشور ساخته شده‌ بودند، از بین رفتند. در این روند، به عنوان سازمان زمین‌شناسی باید به شناسایی منافع ملی و مخاطره‌ها با هدف جلوگیری از ضررهای اجتماعی و هدررفت ثروت ملی بپردازیم.

علیرضا شهیدی/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

عناوین برگزیده