خبر
مترو  
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد؛

خط 6 مترو تا اردیبهشت به شهر ری می‌رسد

می متالز - پیش بینی می شود کار حفاری تونل خط 6 مترو تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش می متالز، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه تقریباً بیش از 50 درصد شش کیلومتر توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران حفاری شده است، گفت: با حمایت های شهرداری منطقه 20 و تامین منابع مالی پیش بینی می شود کار حفاری تونل این بخش تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درمراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با شهرداری منطقه 20 با هدف گسترش و توسعه بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران که با حضور حسن خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، فرهاد افشار شهردار منطقه  ۲۰و پیمانکار این پروژه برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت به شهروندان شهرستان ری از افتخارات ما به شمار می آید، گفت: در طرح اولیه خط 6 متروی تهران، توسعه جنوبی این خط 

مد نظر نبود اما به دلیل برخورداری مردم این منطقه از خدمات مترو، این امر در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از دو سال پیش تا کنون، بیش از 50 درصد مسیر شش کیلومتری بخش جنوبی خط شش متروی تهران از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با دستگاه حفاری TBM، حفاری شده است، افزود: اگر حمایت‌های لازم وجود داشته باشد تکمیل حفاری تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم تا اردیبهشت ماه سال آینده مقدور و میسر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به بودجه محدود در نظر گرفته شده برای توسعه خطوط مترو در بودجه سنواتی دولت، گفت:بر اساس قانون حمایت از سامانه های ریلی مصوب 1385 دولت اجازه دارد 50 درصد از هزینه های مترو در کلانشهرها را تامین کند اما در سال های اخیر به دلیل کمبود منابع مالی این امر رخ نداده است.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید شهرداری، دولت از طریق تعهد و ضمانت بازپرداخت سود ۵۰ درصد اوراق مشارکت ؛ شهرداری تهران را حمایت کرده است که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران و‌حومه (مترو) با اشاره به اینکه هزینه توسعه مترو نسبت به سایر مدل های حمل و نقل بسیار بالاتر است، بیان داشت: مهمترین اتفاق در راستای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا در 

کلانشهر ها به ویژه تهران، توسعه مترو است. 

وی با تاکید بر اینکه توسعه ضلع جنوبی خط ۶، اتفاق ارزنده و‌ خجسته‌ای است، افزود: این امر می‌تواند برای سفرهای درون شهری و جابه‌جایی شهروندان منطقه ۲۰ بسیار حایز اهمیت باشد.

امام با بیان اینکه درحال حاضر برنامه طراحی اتصال توسعه جنوبی خط ۶ از ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تا ایستگاه شهر ری با خط یک متروی تهران در دستور کار ما قرار دارد، اظهار داشت: با طراحی که به زودی به نتیجه می رسد دستگاه حفار در انتهای توسعه جنوبی خط۶ همچنان به کار خود ادامه خواهد داد تا خط 6 به خط یک در ایستگاه شهر ری متصل شود.

امام در ادامه با اشاره به اینکه بودجه‌ مصوب سال جاری مترو، 2 هزار میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان از این مبلغ بودجه غیرنقدی است، گفت: اقداماتی همچون عقد این قبیل تفاهم نامه ها کمک می کند تا کار توسعه مترو از طریق ظرفیت های غیر نقدی انجام شود و پیمانکاران مطالبات خود را غیر نقدی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه از طریق این تفاهم نامه شهرداری منطقه 20 تا سقف 100 میلیارد تومان تعهد کرده است تا در اختیار پیمانکار مترو قرار دهد، گفت: ما نیز از این اقدام که در شرایط حاضر شهرداری تهران با مشکلات نقدینگی مواجه است، استقبال می کنیم.

حسن خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی، گفت: در دوره جدید شورای اسلامی شهر تهران، تکمیل و تسریع خطوط متروی تهران در اولویت کار ما قرار دارد که امیدواریم با همکاری همه بخش های مرتبط این امر سرعت بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ترافیک بخش مهمی از سرمایه های مادی و انسانی را هدر می دهد، گفت: وقتی به آلودگی که در اثر تردد خودروها در تهران نگاه می کنیم مشخص می شود که با وجود هزینه ای که برای آن صرف شده، بیماری هایی متعاقب این آلودگی ها برای شهروندان ایجاد می شود که شاید اگر سهم حمل و نقل ریلی توسعه پیدا می کرد، این ضایعات و آسیب ها وجود نداشت.

فرهاد افشار، شهردار متطقه 20 نیز با اشاره به اینکه عقد تفاهم نامه با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در راستای کمک به تسریع احداث بخش جنوبی خط شش مترو است، گفت :با عقد این تفاهم‌نامه شهر ری علاوه بر خط ۱ مترو از خط ۶ نیز بهره مند خواهند شد. 

وی اضافه کرد: پیش بینی شده که چهار ایستگاه به علاوه ایستگاه دولت آباد در ضلع جنوبی این خط توسعه پیدا کند که طول این توسعه حدود شش کیلومتر است که در حال حاضر حدود 3 کیلومتر حفاری شده که با تأمین منابع مالی، تا اردیبهشت ماه با حفر این تونل به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم خواهد رسید.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 ذوب آهن اصفهان ستون فقرات صنعت کشور؛

امضای سه تفاهم نامه تولید ریل بین ذوب آهن، مترو تهران و اصفهان

می متالز - نخستین بار در کشور سه تفاهم نامه تولید ریل بین شرکت ذوب آهن اصفهان، وزارت راه و شهرسازی، شرکت های بهره برداری مترو تهران و متروی اصفهان منعقد شد.
 

یک ایستگاه جدید از خط شش مترو افتتاح می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ایستگاه مترو کیان‌شهر در خط ۶ مترو تهران به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.
 از سوی شرکت راه آهن شهری تهران صورت گرفت

فراخوان برای ساخت مترو توسط صنعتگران ایرانی

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه همه صنعتگران ایرانی را به همکاری در زمینه ساخت متروی داخلی فراخواند.
 مدیرعامل شرکت مترو در جلسه با مدیران بخش خصوصی مطرح کرد:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه خط 10 مترو

می متالز - جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه خط ۱۰ مترو تهران با حضور مدیران ارشد شرکت مترو و بخش خصوصی برگزار شد. مدیرعامل شرکت مترو در این جلسه بر لزوم تغییر دیدگاه در تأمین منابع مالی برای توسعه و تکمیل خطوط مترو تأکید کرد.
 

نیاز شدید مترو به افزایش ناوگان

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) عنوان کرد: در قانون ۵ ساله ششم توسعه کشور در ماده ۵۸، پیش‌بینی شده است که دولت باید تا پایان سال ۱۴۰۰، دو هزار دستگاه واگن برای متروی کلان‌شهرها تامین کند؛ یعنی این اقدام با هزینه دولت انجام شود. از این ۲هزار دستگاه، هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به متروی تهران است.
 

شهرداری تهران در انتظار یاری دولت برای توسعه مترو

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مورد وظایف قانونی دولت به منظور تأمین واگن‌های مترو، توضیحاتی را ارائه داد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما