تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۶۰۹۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل ذوب آهن اعلام کرد:

پیشنهاد انتقال ۲۸ درصد سهام شرکت معدنی به "ذوب" بابت تسویه بدهی

می متالز - مدیرعامل ذوب آهن از پیشنهاد تخصیص ۲۸ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بابت تسویه بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی خبر داد.
پیشنهاد انتقال ۲۸ درصد سهام شرکت معدنی به "ذوب" بابت تسویه بدهی

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده در نشست خبری هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی گفت: ایمیدرو سال جاری برای ذوب آهن یک میلیون تن کنسانتره در نظر گرفته و پیشنهاد اختصاص 28 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به "ذوب" بابت تسویه بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی ارائه شده که با این حساب می توان یک میلیون تن کنسانتره را به گندله تبدیل کنیم.

وی افزود: سال ۹۲ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به سنگ آهن مرکزی بدهکار بودیم و امروز این بدهی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است. در واقع بحث تاخیر در پرداخت به معدن کاران موضوع جدیدی نیست و نباید آن‌ را بهانه عدم تامین سنگ برای ذوب آهن قرار دارد. این شرکت سنگ آهن را ارزان تر نمی خرد اما چون با روش کوره بلند تولید می کند باید سنگ آهن عیار بالا داشته باشد وگرنه باید کک بیشتری مصرف کند و هیچ گونه دیکته کردن قیمت از جانب تولید کنندگان فولاد وجود ندارد.

این مقام مسوول گفت: امروز خرید مواد معدنی از معادن کوچک را تسهیل کردیم در واقع تلاش بر این است از معادن کوچکتر که توان پایین تری دارند، خرید نقد انجام شود. به واردات زغال سنگ نیاز داریم اما مشکلی در تامین آن نداریم و از بخش‌های مختلف مواد اولیه را تامین می‌کنیم. بیشترین میزان صادرات بر اساس آمار ایمیدرو مربوط به ذوب آهن و در حدود ۶۰۰ هزار تن بوده است.

یزدی زاده ادامه داد: امروز واردات مقاطع به صفر رسیده و تنها واردات در برخی سایز‌های فولاد و فولادهای آلیاژی است. ذوب آهن از مزایای تولید فولاد در ایران بی بهره است که از مزایا می توان به نیروی کار ارزان، انرژی فراوان و معادن سنگ آهن فراوان اشاره کرد. "ذوب" با عدم بهره مندی از این مزایا، قدرت رقابت با نرخ های جهانی را نخواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده