تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۶۰۹۳۳
سرویس خبر : انرژی

پالایشگاه فرابورسی بنزین یورو ۵ تولید می کند/ نتایج طرح توسعه

می متالز - مدیرعامل پالایشگاه فرابورسی از آغاز تولید بنزین با استاندارد و کیفیت یورو پنج اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: برای نخستین بار بنزین اکتان ۹۱ در این پالایشگاه تولید شده است.
پالایشگاه فرابورسی بنزین یورو ۵ تولید می کند/ نتایج طرح توسعه

به گزارش می متالز، محمدعلی اخباری با بیان اینکه برای نخستین بار تولید بنزین با استاندارد و کیفیت یورو پنج اتحادیه اروپا در پالایشگاه لاوان آغاز شده، گفت: با اجرای پروژه جدید، استاندارد بنزین تولیدی این پالایشگاه به یورو ۵ ارتقا یافته که اجرای این طرح ارتقا و بهبود کیفیت، افزایش سودآوری، افزایش اکتان بنزین و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به همراه داشته است.

وی افزود: مهمترین هدف و سیاست "شاوان" حرکت در راستای تولید فرآورده‌های پاک و با ارزش افزوده نفتی، متنوع سازی سبد تولید محصولات، کاهش خام فروشی، حفظ محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی، حرکت به سمت خودکفایی، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و فراهم شدن زمینه اشتغال مولد با هدف حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

این مقام مسوول ادامه داد: پیچیدگی پروژه‌های تحت لیسانس، تحریم‌ها، خرید تجهیزات از شرکت‌های گمنام در سال‌های گذشته، ورود تجهیزات بی‌کیفیت و پایین‌تر از حد استاندارد، عدم ورود کاتالیست‌ها، ایجاد مشکل از سوی پیمانکار در زمینه تحویل پروژه و در نهایت کنارگذاشتن پیمانکار و ساخت واحد توسط نیروهای پالایشگاه، موجب طولانی شدن روند اجرای این پروژه شد.

اخباری هزینه سرمایه‌گذاری اجرای این طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت را 60 میلیارد تومان و بیش از 108 میلیون یورو عنوان کرد وگفت: هزینه ریالی احداث واحدهای سرویس‌های جانبی هم حدود 80.1 میلیارد تومان و هزینه ارزی آن بیش از 83 میلیون یورو است. هزینه سرمایه گذاری کمتر، سازگاری با محیط زیست، هزینه پائین تر تولید و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده