تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۶۰۹۷۵
رییس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اعلام کرد:

افزایش ۸۰ درصدی اعطای تسهیلات مالی و ۱۵ درصدی صدور ضمانت نامه در ۶ ماهه نخست امسال

می متالز - رییس صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید وزیر صمت از محل این صندوق با ارائه گزارشی از افزایش ۸۰ درصدی تسهیلات مالی و رشد ۱۵ درصدی صدور ضمانت نامه ها در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.
افزایش ۸۰ درصدی اعطای تسهیلات مالی و ۱۵ درصدی صدور ضمانت نامه در ۶ ماهه نخست امسال

به گزارش می متالز، رضا نقی پور افزود: زمینه های حمایتی این صندوق شامل طرح های تولیدی و خدماتی نیمه ساخت صنعتی و انبوه، خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری های پیشرفته، خدمات مهندسی و طراحی، گسترش همکاری های فنی و اقتصادی بین المللی و ارتقاء صادرات، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، رشته‌هایی همچون فناوری نانو، انرژی های نو، هوافضا، مواد پیشرفته، فناوری های زیستی، الکترونیک و کنترل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی پیشرفته، تجهیزات پیشرفته ساخت تولید و آزمایشگاهی، اپتیک، فوتونیک و...؛ فعالیت می کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه جدید صندوق محورهای اصلی خدمات این صندوق در قالب ۵ برنامه اصلی اهداف خود را دنبال می کند که شامل اعطای تسهیلات مالی، صدور ضمانتنامه ها، ارائه خدمات کارشناسی، سرمایه گذاری خطرپذیر غیر مستقیم و بیمه های تخصصی از طریق شرکت ها و موسسات بیمه ای است.

نقی پور اعلام کرد: در سال ۹۷ تعداد تسهیلات مالی اعطایی ۹۰ فقره و به ارزش بیش از ۶۴۱ میلیارد ریال بوده است، همچنین این رقم در صدور ضمانتنامه ها برای ۱۳۹ فقره بیش 709 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۳۷ قرارداد تسهیلات مالی توسط صندوق به مبلغ ۳۴۷ میلیارد اعطا شده است همچنین ۶۸ ضمانت‌نامه صادر شده است که تسهیلاتی بالغ بر ۵۲۵ میلیارد ریال را مورد پوشش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ادامه داد: صندوق با هدف تمرکززدایی در سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای را جهت پوشش تسهیلات مالی اعطایی به استان‌های غیر از تهران و به ویژه در مناطق محروم داشته است که در این خصوص سال گذشته اکثر استانهای کشور از تسهیلات مالی ارزان قیمت صندوق بهره‌مند شدند و در سال جاری نیز با هدف حمایت بیشتر از استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم از واحدهای خصوصی و تعاونی برخی استان ها بازدید کارشناسی به عمل آمده و مراحل قانونی جهت اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه های مالی درخواستی در حال انجام است.

عناوین برگزیده