تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۶۰۹۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نسیم «اصلاح» روانه بازار شد

می متالز - بازار قرمزپوش امروز، تکرار خرید و فروش‌های هیجانی و سیل پول‌های غیر‌حرفه‌ای، شرایط را به‌گونه‌ای تغییر داده که به نظر می‌رسد بازار نیازمند اصلاح است.
نسیم «اصلاح» روانه بازار شد

به گزارش می متالز، حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی در بررسی بازار روز جاری گفت: شرایط بازار به گونه ایست که نمی‌توان به صورت روزانه آن را مورد ارزیابی قرار داد. 

وی ادامه داد: بازار امروز قرمز پوش بوده و اکثر سهم‌ها رشد زیادی داشتند  و ورود پول‌های غیرحرفه‌ای و خرید و فروش هیجانی شرایط را به گونه‌ای رقم زده که به نظر می‌رسد بازار به اصلاح احتیاج دارد اما؛ نکته قابل توجه این است که این اصلاح به مرور در حال رخ دادن است. 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: موج اصلاحی که در حال حرکت است شاید مانند مهرماه سال گذشته ریزش شدیدی را در پی نداشته باشد اما؛ به نظر می‌رسد بازار ۵ تا ۱۰درصد دیگر متعادل شود؛ بخصوص اینکه قدرت رشد جدی حتی در سهم‌های کوچک نیز مشاهده نمی‌شود. 

سال ۹۷ را می‌توان یکی از پر تلاطم‌ترین سال‌های بورس تهران درطول زمان فعالیت بورس دانست.

طبق آمار منتشره، طی ۲۰ سال اخیر، نیمی از شدیدترین رشد‌ها و همچنین نیمی از سهم گین‌ترین افت‌های روزانه شاخص کل سهام در سال ۹۷ اتفاق افتاده است. به طوریکه همزمان با ورود انبوهی از نقدینگی، رکورد حجم و ارزش معاملات خرد نیز در هم شکسته است. 
سیاست‌های اجرایی نادرست پولی، ارزی و تجاری، خروج آمریکا از برجام و اجرایی شدن مجدد تحریم‌ها همزمان با جنگ تجاری بزرگترین اقتصادی‌های دنیا را می‌توان از عوامل موثر بر ریزش سهمگین شاخص بورس تهران در سال ۹۷ عنوان کرد.  
 

عناوین برگزیده